Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Billa chce příští rok otevřít 12 nových prodejen

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Supermarkety Billa chtějí v příštím roce otevřít 12 nových prodejen. Rekonstrukcí by mělo projít dalších 45 obchodů. Do roku 2025 plánuje řetězec provozovat v ČR 300 prodejen, dnes jich má 226. Firma to uvedla v dnešní tiskové zprávě. V silné expanzi pokračují v Česku i další obchodní řetězce.

Letos Billa otevřela osm obchodů, stejný počet prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Nové prodejny byly otevřeny například ve Strančicích, Praze 9 a 12, Brně či Českých Budějovicích. Billa tak v ČR investovala přes půl miliardy korun. Supermarkety Billa v Česku loni zvýšily tržby o 12 procent na 25,6 miliardy Kč. Zisk řetězce klesl o 22 procent na 370 milionů korun.

"Součástí naší dlouhodobé strategie je poskytovat našim zákazníkům trvale kvalitní servis na prodejnách. Ten je postaven mimo jiné i na vybavení prodejen, proto v současnosti vybavujeme naše prodejny těmi nejmodernějšími a technologicky vyspělými a šetrnými technologiemi," uvedl generální ředitel Jaroslaw Szczypka.

Konkurenční diskonty Lidl letos plánovaly otevřít celkem šest obchodů. Nový hypermarket Globus by mohl vyrůst v Kladně na Růžovém poli. Také diskonty Penny Market pokračují v expanzi, již dříve uvedly, že letos chtějí otevřít osm až deset nových prodejen. Síť prodejen s potravinami Žabka plánuje otvírat v ČR každý rok čtyři až deset poboček.

Lidé míří letos častěji do supermarketů a diskontů i na větší nákupy než v minulosti. Diskonty preferuje letos 21,5 procenta spotřebitelů, zatímco v roce 2014 šlo o 17,3 procenta. Podíl supermarketů stoupl z 15,4 na 17 procent. Hypermarkety jsou nadále hlavním nákupním místem rychloobrátkového zboží pro téměř třetinu Čechů, jejich podíl ale klesá. Vyplývá to ze studie GfK Shopping FMCG.

Témata:  Billa nákupy

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy