Aleš Juchelka (ANO)

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Ekonomika

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Jednotné hlášení zaměstnavatele se mění. MPSV zveřejnilo pravidla pro rok 2027

Daně a mzdy

Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ) čekají od 1. ledna 2027 změny. Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) dokončilo jejich podobu v návaznosti na novou legislativu i zkušenosti z dosavadního fungování systému. Změny se dotknou také údajů, které budou zaměstnavatelé nově evidovat a vykazovat.

Aleš Juchelka (ANO)

Superdávka od října jinak: stát mění pravidla pro samoživitele i bydlení

Důchody a sociální podpora

Od října se mění parametry dávky státní sociální pomoci, známé jako superdávka. Změny vycházejí z vyhodnocení prvních měsíců jejího fungování a analýzy zhruba 270 tisíc přiznaných žádostí. Rozšiřuje se ochrana samoživitelů s dětmi až do 15 let a náklady na bydlení se nově počítají podle situace v jednotlivých okresech.

Aleš Juchelka (ANO)

Daně a mzdy

Minimální mzda v Česku poroste o 2 500 korun. Od ledna bude 24 900 Kč

Vláda schválila zvýšení minimální mzdy od 1. ledna 2027 na 24 900 korun měsíčně. Odpovídající hodinová sazba při stanovené týdenní pracovní době 40 hodin tak bude činit 148,30 Kč. Zvýšení vychází z valorizačního mechanismu zakotveného v zákoníku práce, který zajišťuje předvídatelný a transparentní vývoj minimální mzdy.

Aleš Juchelka (ANO)

JMHZ se stabilizoval, firmy odeslaly stovky tisíc podání

Ekonomika

Systém Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele (JMHZ) je po zhruba třech týdnech ostrého provozu technicky stabilní. Podle Ministerstva práce a sociálních věcí zvládá obsluhovat jednotky tisíc uživatelů současně a pokračuje intenzivní komunikace se zaměstnavateli i dodavateli mzdových systémů.

Aleš Juchelka (ANO)

Rodičovský příspěvek má růst. Nově až 400 tisíc, návrh už je na stole

Důchody a sociální podpora

Ministr práce a sociálních věcí Aleš Juchelka navrhl zvýšení celkové částky rodičovského příspěvku. Nově by měl činit 400 000 korun. U dvojčat nebo vícerčat by se částka zvýšila na 800 000 korun. Navýšení se bude týkat dětí narozených po 1. lednu 2027. Návrh nyní míří do meziresortního připomínkového řízení.

Aleš Juchelka (ANO)

Reforma MPSV přináší maximální podporu v nezaměstnanosti až 38 537 Kč

Důchody a sociální podpora

Ministerstvo práce a sociálních věcí od ledna 2026 zavedlo změny v podpoře v nezaměstnanosti, které posílí pomoc lidem při změně zaměstnání a přispějí k lepšímu fungování trhu práce. Vyšší a spravedlivější podpora má lidem umožnit, aby po ztrátě práce nepadali do chudoby a měli dostatek času najít odpovídající zaměstnání.

Aleš Juchelka (ANO)

Důchody a sociální podpora

Kritika Babišova střelce: Šetření na důchodech? Senioři padají do sociálního systému dávek

Vláda se rozhodla šetřit na důchodcích tím nejhorším možným způsobem, tvrdí místopředseda Poslanecké sněmovny Aleš Juchelka (ANO) v pořadu K věci na CNN Prima NEWS. Ačkoliv by úspory mohly ulehčit důchodovému systému, skutečný problém spočívá v tom, že senioři končí v dávkovém sociálním systému, kde budou trpět ještě více.

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.