Škoda Auto bude nabízet čtyři varianty nové generace modelu Octavia na elektrický pohon. Vrcholem nabídky bude sportovní Octavia RS iV s výkonem 245 koní. Tu bude pohánět benzinový motor 1,4 TSI kombinovaný s elektromotorem. K zákazníkům dorazí v druhé polovině roku. Uvedli to dnes zástupci společnosti. Novinku měla prezentovat na autosalonu v Ženevě, který organizátoři kvůli hrozbě šíření koronaviru zrušili.
Méně sportovní Octavia iV s plug-in hybridním pohonem nabídne celkový systémový výkon 204 koní. Dvě verze eTEC o výkonu 110 a 150 koní budou využívat jako první vozy značky mild-hybridní technologii. Vyrábět se začnou v létě.
"Poprvé jsme u sportovního vrcholného modelu použili plug-in hybridní pohon, který u nového vozu Octavia RS iV nabízí zvýšený výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2," uvedl člen představenstva společnosti odpovědný za oblast Technického vývoje Christian Strube.
Benzinový agregát Octavie RS má výkon 150 koní a 85 koní dodává elektromotor. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje vůz z nuly na 100 km/h za 7,3 vteřiny. Maximální rychlost je 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Vedle hybridní verze Škoda nabídne i RS Octavie s čistě benzinovým a dieselovým agregátem.
Model Octavia iV bude mít dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km. Emise CO2 budou 30 g/km. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie obou vozů iV má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Klasická 12V baterie se nachází v zavazadlovém prostoru.
Octavia bude prvním modelem značky se dvěma variantami motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI a čtyřválcového 1,5 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použitý řemenový startér-generátor a lithium-iontový akumulátor o napětí 48V s kapacitou 0,6 kWh. Mild-hybridní technologie umožňuje shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění a ukládat ji do baterie. Tato elektrická energie je následně použita pro podporu spalovacího motoru startér-generátorem. Systém také umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Jakmile je opět vyžadován výkon motoru, nastartuje spalovací motor.
Škoda v současnosti nabízí zákazníkům devět modelových řad. V roce 2019 dodala zákazníkům celosvětově 1,24 milionu vozů.
Témata: Škoda Octavia RS iV, elektromobily