Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nová Škoda Octavia bude ve čtyřech elektrických verzích

Škoda Octavia RS iV Fotogalerie +4
Škoda Octavia RS iV
Foto: Škoda Auto

Škoda Auto bude nabízet čtyři varianty nové generace modelu Octavia na elektrický pohon. Vrcholem nabídky bude sportovní Octavia RS iV s výkonem 245 koní. Tu bude pohánět benzinový motor 1,4 TSI kombinovaný s elektromotorem. K zákazníkům dorazí v druhé polovině roku. Uvedli to dnes zástupci společnosti. Novinku měla prezentovat na autosalonu v Ženevě, který organizátoři kvůli hrozbě šíření koronaviru zrušili.

Méně sportovní Octavia iV s plug-in hybridním pohonem nabídne celkový systémový výkon 204 koní. Dvě verze eTEC o výkonu 110 a 150 koní budou využívat jako první vozy značky mild-hybridní technologii. Vyrábět se začnou v létě.

"Poprvé jsme u sportovního vrcholného modelu použili plug-in hybridní pohon, který u nového vozu Octavia RS iV nabízí zvýšený výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2," uvedl člen představenstva společnosti odpovědný za oblast Technického vývoje Christian Strube.

Benzinový agregát Octavie RS má výkon 150 koní a 85 koní dodává elektromotor. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje vůz z nuly na 100 km/h za 7,3 vteřiny. Maximální rychlost je 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Vedle hybridní verze Škoda nabídne i RS Octavie s čistě benzinovým a dieselovým agregátem.

Model Octavia iV bude mít dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km. Emise CO2 budou 30 g/km. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie obou vozů iV má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Klasická 12V baterie se nachází v zavazadlovém prostoru.

Octavia bude prvním modelem značky se dvěma variantami motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI a čtyřválcového 1,5 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použitý řemenový startér-generátor a lithium-iontový akumulátor o napětí 48V s kapacitou 0,6 kWh. Mild-hybridní technologie umožňuje shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění a ukládat ji do baterie. Tato elektrická energie je následně použita pro podporu spalovacího motoru startér-generátorem. Systém také umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Jakmile je opět vyžadován výkon motoru, nastartuje spalovací motor.

Škoda v současnosti nabízí zákazníkům devět modelových řad. V roce 2019 dodala zákazníkům celosvětově 1,24 milionu vozů.

Témata:  Škoda Octavia RS iV elektromobily

Aktuálně se děje

15. prosince 2025 12:41

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

26. listopadu 2025 11:04

Odborníci i zákon mají jasno. Upravený státní rozpočet má dodat stávající vláda

Předložení návrhu rozpočtu na další rok je klíčovou povinností každé české vlády. Daňoví poplatníci si ji za to platí. Za to, aby rozpočtovala užití jejich vybraných daní a odvodů. Momentálně, jako vždy, má Česko jen jednu vládu. Tu Fialovu. Žádné dvojvládí neexistovalo, neexistuje a existovat nebude. I když je Fialova vláda v demisi, stále vládne. A stále tak má povinnost předložit návrh rozpočtu na rok 2026.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy