Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Většině firem s lidmi na home office stoupla produktivita

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Firmy, které v posledním roce umožnily svým zaměstnancům plnou nebo částečnou práci z domova, ve velké většině případů podle průzkumu poradenské společnosti PwC zvýšily svou efektivitu. Zhruba 57 procent takových firem totiž uvedlo, že své cíle splnilo lépe než v době, kdy zaměstnanci chodili na pracoviště. Naopak čtyři procenta manažerů s personálních ředitelů firem uvedlo, že produktivita jejich firmy klesla. O průzkumu mezi zhruba 4000 vedoucími pracovníky firem z 28 odvětví v 26 zemích světa informovala PwC v dnešní tiskové zprávě.

"Díky rozvoji moderních technologií a digitalizaci je pro řadu odvětví práce z domova přirozeným krokem, epidemie tento vývoj jen urychlila. Flexibilita, digitalizace a inovativnost je základem úspěchu a práce z domova je s těmito prioritami v plném souladu. Nutností pro fungující práci z domova je ale důvěra vedoucích pracovníků ve své kolegy," uvedla expertka na řízení lidských zdrojů z PwC Česká republika Andrea Linhartová Palánová.

Práce z domova přitom vyhovuje podle dřívějšího průzkumu PwC i pracovníkům. Z jarního průzkumu totiž vyplývá, že jen devět procent lidí, kteří v době pandemie pracovali z domova, se chce naplno vrátit do kanceláří. Zhruba 72 procent pracovníků vítá kombinaci práce z domova a z kanceláře a 19 procent lidí by nejraději pracovalo pouze z domova. Roli ve vnímání práce z domova přitom hraje dojíždění, protože práci z domova upřednostňují více lidé z městských aglomerací se složitější dopravní situací.

Témata:  Home Office (práce z domova) počítače

Aktuálně se děje

24. dubna 2024 11:12

Ekonom Kovanda: Česko by mohlo zvládnout kýžené měkké přistání, říkají nejnovější čísla k důvěře v ekonomiku

Spotřebitelům v Česku se rychle vrací důvěra v ekonomiku. V dubnu je jejich nálada v tomto směru lepší, než odpovídá dlouhodobému průměru let 2003 až 2023; přitom lepší než dlouhodobě průměrnou náladu mají čeští spotřebitelé poprvé za celé období od podzimu 2021. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy