Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

McDonald's výrazně zvýšil čtvrtletní tržby, vyšší ceny lidi neodradily

McDonald´s
McDonald´s
Foto: Pixabay

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's v prvním čtvrtletí zvýšil srovnatelné tržby meziročně o 12,6 procenta, čímž výrazně překonal odhady analytiků. Zákazníky neodradily ani vyšší ceny, k nimž řetězec přistoupil ve snaze kompenzovat vyšší vstupní náklady. Do restaurací McDonald's přišlo ve čtvrtleté také více lidí než před rokem.

Podnik to dnes uvedl ve své výsledkové zprávě.

Konsolidované tržby se meziročně zvýšily o čtyři procenta na téměř 5,9 miliardy dolarů (více než 125 miliard Kč). Analytici v anketě společnosti Refinitiv přitom očekávali pokles tržeb, v průměru o 1,4 procenta. U srovnatelných tržeb, které berou v úvahu jen provozovny, které existovaly i před rokem, počítali analytici s růstem o 8,5 procenta.

"K lepším tržbám pomohl strategický růst cen menu, čímž společnost přesunula vyšší náklady spojené s inflací na zákazníka," řekl ČTK analytik XTB Štěpán Hájek. Výsledky firmy podle něj ukazují na odolnost podniku vůči makroekonomickým vlivům.

McDonald's odstartoval výsledkovou sezonu mezi restauracemi, které mají akcie na burze. Investoři očekávají růst tržeb, chtějí ale vědět, zda jsou lidé ochotni nadále se stravovat mimo domov i v časech, kdy se mohou ještě zhoršit hospodářské vyhlídky. V pondělí oznámil výsledky hospodaření řetězec Subway, i když jeho akcie nejsou na burze. Firma uvedla, že srovnatelné tržby v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 12,1 procenta a že vyšší byl meziročně i počet zákazníků v jejích restauracích.

"Inflace a silný americký dolar byly dva základní parametry, které táhly výsledky McDonald’s od minulého roku dolů. Dolar od začátku roku slábne, což pomáhá tržbám na mezinárodní úrovni a na inflaci se ukázalo, že společnost dokáže dokonce profitovat," řek Hájek. "Společnosti se dokonce podařilo mírně vylepšit provozní marže, což naznačuje, že vychází z aktuálního prostředí jako vítěz," dodal.

McDonald's zvýšil čistý zisk na 1,8 miliardy z 1,1 miliardy dolarů před rokem. Podnik nyní restrukturalizuje své obchodní aktivity, což zahrnuje snížení počtu zaměstnanců ve Spojených státech a zavírání některých kanceláří. Na tyto účely v prvním čtvrtletí vynaložil mimořádné náklady kolem 180 milionů dolarů.

Řetězec představil i některé novinky u svých nejprodávanějších burgerů, na některých trzích nabízí i jiné housky a také vylepšené sendviče Big Mac, což je jeho vlajková loď. McDonald's už dříve uvedl, že lidé s nízkými příjmy u něj utrácejí méně, chodí ale častěji.

Témata:  McDonald´s

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

24. listopadu 2025 15:02

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Jednotné hlášení změní fungování firem. Duben 2026 bude zlomovým měsícem

Od začátku roku 2026 začne postupně nabíhat nová legislativa zavádějící Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ). Jde o změnu, která má zpřehlednit a sjednotit povinné údaje, jež zaměstnavatelé pravidelně předávají státu. Legislativu připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s Českou správou sociálního zabezpečení, Úřadem práce ČR, Ministerstvem financí, Generálním finančním ředitelstvím, Českým statistickým úřadem a zástupci zaměstnavatelských svazů.