Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

McDonald's výrazně zvýšil čtvrtletní tržby, vyšší ceny lidi neodradily

McDonald´s
McDonald´s
Foto: Pixabay

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's v prvním čtvrtletí zvýšil srovnatelné tržby meziročně o 12,6 procenta, čímž výrazně překonal odhady analytiků. Zákazníky neodradily ani vyšší ceny, k nimž řetězec přistoupil ve snaze kompenzovat vyšší vstupní náklady. Do restaurací McDonald's přišlo ve čtvrtleté také více lidí než před rokem.

Podnik to dnes uvedl ve své výsledkové zprávě.

Konsolidované tržby se meziročně zvýšily o čtyři procenta na téměř 5,9 miliardy dolarů (více než 125 miliard Kč). Analytici v anketě společnosti Refinitiv přitom očekávali pokles tržeb, v průměru o 1,4 procenta. U srovnatelných tržeb, které berou v úvahu jen provozovny, které existovaly i před rokem, počítali analytici s růstem o 8,5 procenta.

"K lepším tržbám pomohl strategický růst cen menu, čímž společnost přesunula vyšší náklady spojené s inflací na zákazníka," řekl ČTK analytik XTB Štěpán Hájek. Výsledky firmy podle něj ukazují na odolnost podniku vůči makroekonomickým vlivům.

McDonald's odstartoval výsledkovou sezonu mezi restauracemi, které mají akcie na burze. Investoři očekávají růst tržeb, chtějí ale vědět, zda jsou lidé ochotni nadále se stravovat mimo domov i v časech, kdy se mohou ještě zhoršit hospodářské vyhlídky. V pondělí oznámil výsledky hospodaření řetězec Subway, i když jeho akcie nejsou na burze. Firma uvedla, že srovnatelné tržby v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 12,1 procenta a že vyšší byl meziročně i počet zákazníků v jejích restauracích.

"Inflace a silný americký dolar byly dva základní parametry, které táhly výsledky McDonald’s od minulého roku dolů. Dolar od začátku roku slábne, což pomáhá tržbám na mezinárodní úrovni a na inflaci se ukázalo, že společnost dokáže dokonce profitovat," řek Hájek. "Společnosti se dokonce podařilo mírně vylepšit provozní marže, což naznačuje, že vychází z aktuálního prostředí jako vítěz," dodal.

McDonald's zvýšil čistý zisk na 1,8 miliardy z 1,1 miliardy dolarů před rokem. Podnik nyní restrukturalizuje své obchodní aktivity, což zahrnuje snížení počtu zaměstnanců ve Spojených státech a zavírání některých kanceláří. Na tyto účely v prvním čtvrtletí vynaložil mimořádné náklady kolem 180 milionů dolarů.

Řetězec představil i některé novinky u svých nejprodávanějších burgerů, na některých trzích nabízí i jiné housky a také vylepšené sendviče Big Mac, což je jeho vlajková loď. McDonald's už dříve uvedl, že lidé s nízkými příjmy u něj utrácejí méně, chodí ale častěji.

Témata:  McDonald´s

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.