Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mars kupuje Pringles. Akvizice má hodnotu 36 miliard dolarů

Pringles
Pringles
Foto: unsplash.com

Americká potravinářská společnost Mars se rozhodla koupit výrobce potravin Kellanova. Tento krok spojuje dvě významné značky na evropském trhu, které jsou známé i v Česku svými oblíbenými produkty.

Americký potravinářský gigant Mars, Incorporated, oznámil plán na akvizici výrobce potravin Kellanova. V rámci této transakce, jejíž celková hodnota, včetně dluhů, dosahuje 35,9 miliardy dolarů (přibližně 32,57 miliardy eur), obdrží akcionáři veřejně obchodované společnosti Kellanova částku 83,50 USD za akcii. Uvedl to server CNN.

V Česku známe výrobky společnosti Mars zejména pod značkami jako Airwaves a Wrigley's Extra, Mars, Snickers, Bounty, Whiskas a Uncle Ben's. Společnost dosáhla v roce 2023 tržeb přes 45 miliard eur a zaměstnává více než 150 000 lidí. Kellanova, známá značkami jako Pringles a Kellogg's, vygenerovala v roce 2023 čistý příjem přibližně 11,8 miliardy eur. Kellanova působí ve 180 zemích a zaměstnává asi 23 000 lidí.

Společnost Mars plánuje akvizici Kellanova, která zahrnuje všechny značky, aktiva a obchodní segmenty této firmy. Kupní smlouva byla jednomyslně schválena představenstvem Kellanova, ale akvizice ještě potřebuje schválení akcionářů a očekává se, že bude dokončena v první polovině roku 2025. Analytici nečekají výrazné problémy s antimonopolními úřady, protože produkty obou firem se pouze minimálně překrývají. Tato transakce posílí portfolio Marsu o nové značky jako Pringles a Kellogg's a rozšíří jeho nabídku o svačiny, cereálie a další spotřební zboží.

Témata:  Pringles Mars

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy