Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mars kupuje Pringles. Akvizice má hodnotu 36 miliard dolarů

Pringles
Pringles
Foto: unsplash.com

Americká potravinářská společnost Mars se rozhodla koupit výrobce potravin Kellanova. Tento krok spojuje dvě významné značky na evropském trhu, které jsou známé i v Česku svými oblíbenými produkty.

Americký potravinářský gigant Mars, Incorporated, oznámil plán na akvizici výrobce potravin Kellanova. V rámci této transakce, jejíž celková hodnota, včetně dluhů, dosahuje 35,9 miliardy dolarů (přibližně 32,57 miliardy eur), obdrží akcionáři veřejně obchodované společnosti Kellanova částku 83,50 USD za akcii. Uvedl to server CNN.

V Česku známe výrobky společnosti Mars zejména pod značkami jako Airwaves a Wrigley's Extra, Mars, Snickers, Bounty, Whiskas a Uncle Ben's. Společnost dosáhla v roce 2023 tržeb přes 45 miliard eur a zaměstnává více než 150 000 lidí. Kellanova, známá značkami jako Pringles a Kellogg's, vygenerovala v roce 2023 čistý příjem přibližně 11,8 miliardy eur. Kellanova působí ve 180 zemích a zaměstnává asi 23 000 lidí.

Společnost Mars plánuje akvizici Kellanova, která zahrnuje všechny značky, aktiva a obchodní segmenty této firmy. Kupní smlouva byla jednomyslně schválena představenstvem Kellanova, ale akvizice ještě potřebuje schválení akcionářů a očekává se, že bude dokončena v první polovině roku 2025. Analytici nečekají výrazné problémy s antimonopolními úřady, protože produkty obou firem se pouze minimálně překrývají. Tato transakce posílí portfolio Marsu o nové značky jako Pringles a Kellogg's a rozšíří jeho nabídku o svačiny, cereálie a další spotřební zboží.

Témata:  Pringles Mars

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.