Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Francii letos čeká nejhorší recese od roku 1945

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Francouzské hospodářství letos čeká nejhorší recese od skončení druhé světové války, odhaduje francouzský ministr financí Bruno Le Maire. Propad hrubého domácího produktu (HDP) by mohl přesáhnout 2,2 procenta, řekl dnes ministr na slyšení v komisi pro ekonomické záležitosti francouzského Senátu.

"Nejhorší růst od roku 1945 vykázala Francie v roce 2009 po velké finanční krizi z roku 2008, a to minus 2,2 procenta. Letos se pravděpodobně dostaneme hluboko pod minus 2,2 procenta," uvedl Le Maire, kterého citovala agentura AFP.

Ve francouzských nemocnicích zemřelo na nemoc covid-19 do neděle 5889 lidí. Po započtení těch, kteří nákaze podlehli v domech s pečovatelskou službou, je smrtelných obětí celkem 8078. Zdravotníci v zemi evidují 70.478 případů nákazy koronavirem.

Ve Francii, podobně jako v dalších evropských zemích, lidé smějí byt opustit jen tehdy, pokud jdou nakupovat nebo k lékaři. Když to jde, mají pracovat z domova. Restaurace, kavárny, bary a obchody s výjimkou těch, které jsou pro lidi nutné k životu, jsou zavřené. Tato opatření platí od 17. března do 15. dubna a je pravděpodobné, že jejich platnost bude ještě prodloužena.

Le Maire už dříve oznámil, že vláda je podle něj připravena použít "všechny nástroje" ke zmírnění ekonomických dopadů pandemie, včetně zestátňování velkých společností.

Francouzské ekonomice, která je druhou největší ekonomikou eurozóny, se ale přestalo dařit už v závěru loňského roku. V posledním čtvrtletí nečekaně oslabila o 0,1 procenta. Byl to její první pokles po více než třech letech.

Témata:  Francie,  recese,  ekonomika,  Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy