Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Danone kvůli viru propustí 2000 zaměstnanců a chystá další úspory

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Francouzská potravinářská společnost Danone zruší až 2000 pracovních míst, včetně jednoho ze čtyř míst ve svých centrálách po celém světě. To odpovídá asi dvěma procentům celkové pracovní síly. Firma podle svého dnešního sdělení zvažuje i kroky, které by jí snížily náklady a pomohly zlepšit hospodaření po skončení pandemie. Danone je největším výrobcem jogurtů na světě.

Dalším plánem je snížit sortiment výrobků v příštím roce až o 30 procent a přeměnit se na firmu více zaměřenou na lokální trhy.

Generální ředitel Emmanuel Faber se snaží přeměnit organizaci tak, aby se spíše než na produktové kategorie zaměřila na geografické zóny, a mohla tak lépe a rychleji reagovat na změny, které přinesla i současná pandemie. Konkurenti, jako je například společnost Nestlé, se už dlouho zaměřují na regionální strategii. Danone chce kvůli tomu zorganizovat své zahraniční aktivity do pěti zón. Ty budou tvořit Evropa, Asie, Afrika a Blízký východ, Čína a Oceánie, Společenství nezávislých států a Turecko a Latinská Amerika.

Geografické divize by podle plánu měly dostat větší autonomii. Ze změn očekává Danone do roku 2023 úsporu jedné miliardy eur na nákladech, včetně snížení režijních nákladů o 20 procent.

Danone chce v příštím roce o deset až 30 procent snížit škálu produktů, které prodává. Zaměří se hlavně na rychleji rostoucí a ziskové produkty. Zatím však neposkytla žádné informace k tomu, kterých produktů by se mohla změna týkat, uvedla agentura Bloomberg.

Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely.

Témata:  Danone propouštění zaměstnanci

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy