Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

CzechTourism začne na zimu lákat cizince zpět do Česka, dá na to 17 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Státní agentura CzechTourism má na podporu tuzemských zimních středisek v zahraničí připraveno 17 milionů korun. Kampaň má pomoci i příjezdům do lázní a měst na advent. Zaměří se na sousední trhy, Dánsko a Nizozemsko.

Novinek se dočká obsah webu Kudyznudy.cz a jeho část zaměřená na hory. Lidé tu najdou sněhové zpravodajství, ceny skipasů nebo tipy, kam vyrazit na běžky či brusle. Na virtuální tiskové konferenci to dnes řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

Pro Slovensko, Německo, Polsko a Rakousko CzechTourism chystá on-line kampaň na sociálních sítích a na zpravodajských a cestovatelských webech. Na propagaci skiareálů na okolních trzích je připraveno osm milionů korun, kampaň bude odkazovat na webovou stránku visitczechrepublic.com.

Na podporu zimy v České republice v Dánsku a Nizozemsku má CzechTourism vyhrazeno devět milionů korun. Kampaň bude oslovovat potenciální návštěvníky v televizním i rádiovém vysílání, na internetu i billboardech.

"V Dánsku jsme již propagaci Česka jako ideální zimní destinace zahájili billboardovou kampaní v kodaňském metru a na vlakových nástupištích. Billboardy bychom v druhé polovině října měli oslovit asi 3,5 milionů Dánů," doplnil Herget.

Cizinci na českých horách tvoří podle ředitele Asociace horských středisek ČR (AHS) Libora Knota 15 až 20 procent návštěvníků v závislosti na lokalitě a období. Většina z nich míří do Krkonoš, velmi oblíbená je také Šumava. Knot očekává, že v zimě bude přeshraniční pohyb, byť třeba s negativním testem na covid-19, možný. Čeští návštěvníci podle něj mohou případný výpadek cizinců částečně zaplnit, nedá se ale počítat s tím, že by je zcela nahradili, řekl. Podle CzechTourism do českých skiareálů přijíždí nejvíce lyžařů z Německa a Polska. Nejsilnějším měsícem pro návštěvy je únor. Stejně jako v ČR i v sousedních státech jsou jarní prázdniny. Navíc bývá nejstabilnější počasí. Například loni do Krkonoš v prvním čtvrtletí přijelo 125.000 turistů ze zahraničí, což bylo 33 procent ze všech návštěvníků. Oproti předchozímu roku se jejich počet mírně zvýšil. Nejvíce do této oblasti jezdí turisté z Německa, Polska, Slovenska a Nizozemska, sdělila ČTK mluvčí CzechTourism Ivana Vejvodová.

Uplynulá zimní sezona v horských střediscích v ČR byla co do návštěvnosti podle AHS nejslabší za posledních šest let. Provozovatelům skiareálů nepřálo počasí, teploty byly nadprůměrně vysoké a kvůli koronaviru museli sezonu předčasně ukončit. Sezona tak byla ve srovnání s tou předchozí o 24 dnů kratší.

Letní návštěvnost v horských střediscích v posledních letech rostla zhruba o pět procent. Letos o prázdninách návštěvnost českých hor vzrostla meziročně v průměru o 15 procent. Běžně ale trvá od května do října a kvůli koronaviru a souvisejícím opatřením byla podle AHR podprůměrná.

Témata:  CzechTourism zima hory

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.