Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

CzechTourism začne na zimu lákat cizince zpět do Česka, dá na to 17 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Státní agentura CzechTourism má na podporu tuzemských zimních středisek v zahraničí připraveno 17 milionů korun. Kampaň má pomoci i příjezdům do lázní a měst na advent. Zaměří se na sousední trhy, Dánsko a Nizozemsko.

Novinek se dočká obsah webu Kudyznudy.cz a jeho část zaměřená na hory. Lidé tu najdou sněhové zpravodajství, ceny skipasů nebo tipy, kam vyrazit na běžky či brusle. Na virtuální tiskové konferenci to dnes řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

Pro Slovensko, Německo, Polsko a Rakousko CzechTourism chystá on-line kampaň na sociálních sítích a na zpravodajských a cestovatelských webech. Na propagaci skiareálů na okolních trzích je připraveno osm milionů korun, kampaň bude odkazovat na webovou stránku visitczechrepublic.com.

Na podporu zimy v České republice v Dánsku a Nizozemsku má CzechTourism vyhrazeno devět milionů korun. Kampaň bude oslovovat potenciální návštěvníky v televizním i rádiovém vysílání, na internetu i billboardech.

"V Dánsku jsme již propagaci Česka jako ideální zimní destinace zahájili billboardovou kampaní v kodaňském metru a na vlakových nástupištích. Billboardy bychom v druhé polovině října měli oslovit asi 3,5 milionů Dánů," doplnil Herget.

Cizinci na českých horách tvoří podle ředitele Asociace horských středisek ČR (AHS) Libora Knota 15 až 20 procent návštěvníků v závislosti na lokalitě a období. Většina z nich míří do Krkonoš, velmi oblíbená je také Šumava. Knot očekává, že v zimě bude přeshraniční pohyb, byť třeba s negativním testem na covid-19, možný. Čeští návštěvníci podle něj mohou případný výpadek cizinců částečně zaplnit, nedá se ale počítat s tím, že by je zcela nahradili, řekl. Podle CzechTourism do českých skiareálů přijíždí nejvíce lyžařů z Německa a Polska. Nejsilnějším měsícem pro návštěvy je únor. Stejně jako v ČR i v sousedních státech jsou jarní prázdniny. Navíc bývá nejstabilnější počasí. Například loni do Krkonoš v prvním čtvrtletí přijelo 125.000 turistů ze zahraničí, což bylo 33 procent ze všech návštěvníků. Oproti předchozímu roku se jejich počet mírně zvýšil. Nejvíce do této oblasti jezdí turisté z Německa, Polska, Slovenska a Nizozemska, sdělila ČTK mluvčí CzechTourism Ivana Vejvodová.

Uplynulá zimní sezona v horských střediscích v ČR byla co do návštěvnosti podle AHS nejslabší za posledních šest let. Provozovatelům skiareálů nepřálo počasí, teploty byly nadprůměrně vysoké a kvůli koronaviru museli sezonu předčasně ukončit. Sezona tak byla ve srovnání s tou předchozí o 24 dnů kratší.

Letní návštěvnost v horských střediscích v posledních letech rostla zhruba o pět procent. Letos o prázdninách návštěvnost českých hor vzrostla meziročně v průměru o 15 procent. Běžně ale trvá od května do října a kvůli koronaviru a souvisejícím opatřením byla podle AHR podprůměrná.

Témata:  CzechTourism zima hory

Aktuálně se děje

2. října 2025 17:10

Podvodníci cíleně lákají na doplňky stravy: Jak se bránit

S příchodem podzimu roste zájem o posílení imunity a s ním i prodej vitamínů a nejrůznějších doplňků stravy. V této době se také zvyšuje aktivita internetových podvodníků, kteří se snaží vydělat na obavách spotřebitelů o zdraví. Podvodníci často využívají zdánlivě atraktivní nabídky na sociálních sítích, v reklamách či na neznámých internetových stránkách. Jak poznat podvod a co dělat, pokud vám podezřelý produkt dorazí domů?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Donald Trump

Trump přitvrzuje: Ruský ropný byznys odstřižen od dolarů, dopad pocítí i české čerpací stanice

Americký prezident Donald Trump nebývale přitvrzuje vůči Rusku, a to zásahem proti tamnímu ropnému byznysu, na nějž si netroufla ani administrativa jeho předchůdce Joea Bidena. Trump oznámil potenciálně devastující sankce na dva největší ruské producenty, zodpovídající dohromady za takřka polovinu ruského ropného vývozu, tedy na státní podnik Rosněfť a na Lukoil, který je v soukromých rukou.