Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Američané koupili Budějovický měšťanský pivovar

Američané koupili Budějovický měšťanský pivovar

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar a dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Ve svém čtvrtečním vydání o tom informovaly Hospodářské noviny.

Američané si akvizicí zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku, národního podniku Budějovický Budvar, napsal deník.

Označení Budweiser používá nejen Budějovický měšťanský pivovar, ale také Budvar. Oba pivovary se s Anheuser-Busch o název Budweiser po světě soudí roky.

Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví.

"Také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," citovaly Bočka Hospodářské noviny.

Budějovický měšťanský pivovar, který patří v Česku k menším pivovarům, prodala Američanům společnost Harvestor. V ní je akcionářem František Savov, podnikatel spojovaný s kontroverzními obchody kolem někdejšího svazáckého majetku. Ovládá mimo jiné i knižní vydavatelství Mladá Fronta a média jako je E15, Sedmička a Strategie.

Témata:  pivovary

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy