Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na pultech supermarketů by mohlo být povinně české zboží

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Myšlenka zavedení minimálního povinného objemu českého zboží na pultech obchodních řetězců je sice dobrá, ale s její realizací budou potíže. První problém bude s Evropskou unií, a to konkrétně s omezením svobody podnikání a celní unie, říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu.

Druhá potíž bude v otázkách soběstačnosti. Zatímco hovězího masa Česká republika vyprodukuje dostatečné množství, u vepřového masa jsme závislí na dovozu ze zahraničí.

Největším problémem ale bude nejen stanovení minimálního podílu českého zboží na celkovém sortimentu, ale i s kontrolou/měřením jeho dodržování. Vyvstávají nám navíc i další otazníky. Bude se měřit roční či jiný průměr? Je dostatečně jasná definice české potraviny?

Vše je samozřejmě tématem k diskusi. A my – stejně jako dříve – rozumné řešení podpoříme. Každopádně Asociace českého tradičního obchodu už druhým rokem uděluje ocenění kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO. Tyto prodejny mají na pultech zhruba 80 procent českých potravin.

Témata:  supermarkety obchody

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.