Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na pultech supermarketů by mohlo být povinně české zboží

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Myšlenka zavedení minimálního povinného objemu českého zboží na pultech obchodních řetězců je sice dobrá, ale s její realizací budou potíže. První problém bude s Evropskou unií, a to konkrétně s omezením svobody podnikání a celní unie, říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu.

Druhá potíž bude v otázkách soběstačnosti. Zatímco hovězího masa Česká republika vyprodukuje dostatečné množství, u vepřového masa jsme závislí na dovozu ze zahraničí.

Největším problémem ale bude nejen stanovení minimálního podílu českého zboží na celkovém sortimentu, ale i s kontrolou/měřením jeho dodržování. Vyvstávají nám navíc i další otazníky. Bude se měřit roční či jiný průměr? Je dostatečně jasná definice české potraviny?

Vše je samozřejmě tématem k diskusi. A my – stejně jako dříve – rozumné řešení podpoříme. Každopádně Asociace českého tradičního obchodu už druhým rokem uděluje ocenění kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO. Tyto prodejny mají na pultech zhruba 80 procent českých potravin.

Témata:  supermarkety obchody

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.