Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda připravuje nový velký terénní vůz

Škoda připravuje nový velký terénní vůz

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto údajně přemýšlí o tom, že by do svého výrobního programu zařadila terénní vůz větší než je dosavadní Škoda Yetti. V úterním rozhovoru pro časopis Forbes to uvedl ředitel mladoboleslavské automobilky z koncernu Volkswagen Winfried Vahland.

„Nové SUV s okřídleným šípem ve znaku by mohlo spatřit světlo světa za pět let,“ citoval časopis Forbes Vahlanda ve svém aktuálním vydání.

Vahland sdělil, že Škoda nejprve musí zcela obměnit stávající modelové řady, potom může přijít na řadu nový model.

„Nedá se očekávat, že by Škoda začala vyrábět konkurenci například Volkswagenu Touareg,“ řekl agentuře Mediafax Tomáš Kovařík z časopisu AutoTip.

„Yetti v roce 2016 dostane nástupce, ale ten nebude mířit do vyššího segmentu. To, co Škodě chybí, je rodinné MPV na bázi stávajícího Volkswagenu Sharan. Škoda je značka, která cílí na rodinnou klientelu a offroad je zcela mimo cílovou skupinu jejích zákazníků,“ doplnil Kovařík.

Témata:  Škoda auto

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.