Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak si vedou české e-shopy? 9 z 10 očekává růst svého obratu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Podle nedávno publikovaného průzkumu konzultační společnosti Acomware rostl v loňském roce obrat 88 % českých e-shopů. Výhled na letošní rok mají internetoví obchodníci ještě optimističtější – růst obratu očekává 89 % e-shopů. Za hlavní zdroj dalšího růstu považují internetoví podnikatelé získávání nových zákazníků, rozšíření sortimentu a lepší marketing. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odhaduje letošní obrat e-shopů na 115 miliard korun.

Tržby internetových obchodů tvoří téměř 10 % celkového objemu maloobchodního prodeje v České republice a tento podíl každým rokem dále roste. Čeští zákazníci jsou ovšem stále náročnější na kvalitu služeb poskytovaných e-shopy – ať už jde o pohodlí při nákupu po internetu, nebo šíři a kvalitu služeb spojených s dodávkou zboží. „Vybudování úspěšného e-shopu je velmi náročné nejen z hlediska logistiky či marketingu, ale především pokud jde o technologickou platformu, na které internetový obchod spolehlivě poběží. Kvalitní e-shopová platforma musí poskytovat pokročilé služby nejen zákazníkům, ale také provozovateli webu,“ uvádí Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která obchodníkům poskytuje e-shopové řešení Webareal.cz.Aktuální e-shopové platformy například musejí podporovat různé typy plateb za zboží (dobírka, platební brány, spotřebitelské úvěry a jiné) a samozřejmě i napojení na systém elektronické evidence tržeb (EET). Samozřejmostí by ale mělo být též automatické zálohování dat celého e-shopu, aby obchodník v případě výpadku hardwaru nepřišel o cenné informace o objednávkách svých zákazníků a rozsáhlou databázi nabízených produktů. Provozovatelům internetových obchodů pomáhá i možnost zobrazení cen v různých měnách, pokročilá správa objednávek nebo možnost rychlého vytváření celých e-shopů i stránek jednotlivých produktů s pomocí připravených šablon.

Úspěšnější prodejČeští zákazníci jsou velmi nároční na komfort při nakupování na internetu a provozovatelé českých e-shopů mají stále výraznější konkurenci v podobě obřích globálních obchodníků. Aby do svého internetového obchodu přilákali nové zákazníky, musejí čeští prodejci maximálně optimalizovat proces nákupu, například nabídkou různých variant zboží, souvisejících produktů nebo co nejdetailnějším filtrováním a výkonným vyhledáváním zboží v e-shopu. „Zákazníci dnes hledají e-shopy s maximálně komfortním uživatelským rozhraním, rychlým vyhledáním zboží s detailním popisem a kvalitními fotografiemi a samozřejmě i zobrazením informace o skladových zásobách. Jestliže si obchodník zvolí kvalitní e-shopovou platformu, nebude pro něj splnění těchto požadavků pracné ani finančně náročné,“ dodává Jaroslav Hansal z firmy Bohemiasoft.Jen slevy nestačíPro e-shopy jsou extrémně důležití především vracející se zákazníci, kteří nejdou primárně po absolutně nejnižší ceně za dané zboží na trhu, ale spíše ocení úplnost informací a kvalitu služeb poskytovaných obchodníkem. Mezi hlavní faktory úspěšnosti patří především:

Kvalitní popisky a fotografie nabízených produktů, které jsou důležité nejen pro zákazníky e-shopu, ale rovněž i pro internetové vyhledávače. Přehledné řazení produktů do kategorií a rychlé vyhledávání pro maximální usnadnění výběru zboží. Rychlý nákup bez zdlouhavé registrace, jelikož zákazníci při prvním nákupu velmi neradi vyplňují rozsáhlé formuláře s těmi údaji, které obchodník pro vyřízení objednávky nepotřebuje.

Kvalitní platforma pro provozování e-shopů podpoří obchodníka při vybudování efektivně fungujícího internetového obchodu, připraveného na nákupy nejen z počítačů, ale i ze smartphonů a tabletů. Služby takové platformy lze čerpat na základě měsíčního předplatného v řádu stokorun, takže se spuštění vlastního e-shopu obejde i bez vysoké vstupní investice.

Témata:  e-shopy počítače ekonomika

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

16. listopadu 2024 11:56

Eurojackpot způsobil radost na Slovensku. Vyherce byl blízko miliardám, získal „alespoň“ miliony

V úterním losování Eurojackpotu se blížil k historickému rekordnímu jackpotu. Neznámý slovenský hráč uhodl všechna hlavní čísla, ale jedno dodatkové mu uniklo. Místo obří výhry 2,5 miliardy korun si tak odnáší „pouze“ 22 milionů.

Zdroj: Martin Hájek

Další zprávy