Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku se rozmáhá sousedská výpomoc. Kvůli drobným pracím už se firmy nevolají

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Rok 2016 bilancuje služba SuperSoused.cz, která jako nezávislý prostředník spojuje domácí kutily s lidmi v nesnázích. Během roku nabídlo přiložit svou ruku k dílu v Praze, Brně a Bratislavě, kde služba funguje, více než 2000 kutilů, u kterých lidé poptali téměř 12 000 zakázek. Nejčastěji se jednalo o instalatérské práce, vrtání a skládání nábytku. O investici 4,5 milionu Kč na plánovanou expanzi do dalších českých a slovenských měst, vylepšení procesu propojení a zviditelnění značky se služba ode dneška uchází na Fundliftu.

“V průběhu roku 2017 plánujeme rozšíření do dalších měst v Česku jako jsou Hradec Králové a Pardubice, Plzeň, Liberec nebo Olomouc. Na Slovensku bychom se rádi dostali do měst jako Košice, Banská Bystrica a Zvolen, Nitra nebo Žilina. Koncem roku 2017 plánujeme expanzi do Berlína a případně do Vídně,” říká spoluzakladatel projektu SuperSoused.cz Lukáš Novák, který se v případě úspěchu kampaně na Fundliftu rozhodl investovat ještě milion korun navíc. “Věříme, že prostředky pro rozvoj naší služby získáme a budeme moci lidem nabízet stále kvalitnější zprostředkování sousedské výpomoci.”

Nabídka práce převyšuje poptávku po ní, takže si klienti často pro svou zakázku mohou vybrat až ze čtyř Super Sousedů, kteří pro ně mohou daný úkol vykonat. Nejvíce zadaných zakázek se objevilo několik dní před Vánocemi, kdy jich během dne přibylo 78. Většina zakázek se pohybuje do 1000 Kč, ale objevují se i poptávky po základních stavebních pracích v hodnotě okolo 20 000 Kč. Zákazníci potřebují pomoc nejčastěji v pondělí a v úterý od 10 do 12 hodin.

Nedílnou součástí tohoto projektu sdílené ekonomiky je hodnocení jednotlivých Super Sousedů a s vědomím toho k práci také přistupují. Více než polovina z nich má ze všech zakázek nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení a téměř 90 % má průměrné hodnocení více než 4 hvězdičky. Klienti si při hodnocení nejvíce zakládají hlavně na dochvilnosti, odbornosti, komunikaci a samozřejmě ceně. Nejpilnější Super Soused loni zrealizoval 161 zakázek a stále má nejlepší hodnocení. Nejrychleji zrealizována zakázka trvala lehce přes hodinu a půl a jednalo se o odvezení ledničky do sběrného dvora.

Kromě zmiňované expanze do dalších měst plánuje SuperSoused.cz v roce 2017 také rozšíření nabídky služeb. Postupně přibudou opravy aut, krejčovské práce, pomoc seniorům nebo hlídání domácích mazlíčků.

Témata:  lidé Domácnosti práce

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.