První den s EET má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů

První den s EET se přelomil do druhé poloviny a má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů. Zatímco systém Finanční správy zatím - zdá se - funguje jak má a nejsou hlášeny závažnější nedostatky. Více se tedy mezi hospodskými probírá změna DPH z 21 % na 15 % u jídla a nealko nápojů, o které řada z nich nevěděla nebo ji neřešila. Řeší také, jakým způsobem mají evidovat občerstvení kupované s sebou.

Diskuse: 0

Placení, tržby, ilustrační foto
reklama

1. den provozu EET s sebou přinesl:

  • Zmatky kolem DPH a evidence za občerstvení s sebou
  • Množí se požadavky na expresní instalaci kasy
  • Preventivně zavřené hospody kvůli nefunkční pokladně
  • Nespokojení klienti hledající radu u konkurence

Zatímco ti, co měli v kase nahraný certifikát zapínají EET mód, stále se najdou i ti, kteří si sice certifikát na Finančním úřadu vyzvedli, ale pokladnu budou teprve instalovat. Nezanedbatelná část podnikatelů dokonce nemá pokladnu zajištěnou vůbec a najdou se i tací, podle kterých na pár dnech nesejde a kasu chtějí nainstalovat do poloviny měsíce.

"Zaznamenali jsme také zájemce, kteří chtěli zakoupit a nainstalovat kasu obratem v průběhu dnešního dne. Kde to bylo možné, snažili jsme se vyhovět. Upozorňujeme však, že například vyzvednutí údajů k EET na finančním úřadě a následné stažení certifikátu k EET z webu zajistit za majitele nemůžeme," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel dodavatele gastronomických pokladen Storyous.

Množí se i problémy nefunčních řešení - část dodavatelů totiž přecenila své síly a nejsou schopni zajistit zákaznický servis a odstraňování problémů v odpovídajícím časovém horizontu, a to ani v rámci závad, na které se vztahuje reklamace.

"Víme o podniku, který dnes preventivně zavřel právě kvůli nefunkční pokladně. Majitel, který se spoléhal na jednoho z velkých dodavatelů, bude muset kasu vyměnit, aby mohl začít evidovat," uvádí Filipec. "Za dnešní dopoledne nás zkontaktovaly již desítky podniků, zda bychom jim nedokázali urychleně vyměnit jejich nefunkční pokladnu, koupenou od jiného dodavatele, případně zapůjčit náš systém."

Podobně je na tom také zákaznický linka Storyous. Volají sem pro radu i klienti od konkurence, případně ti, kteří čekají na závazné posouzení od Finanční správy a chtějí se ujistit v dalším postupu.

Diskuze: První den s EET má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky