Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

První den s EET má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

První den s EET se přelomil do druhé poloviny a má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů. Zatímco systém Finanční správy zatím - zdá se - funguje jak má a nejsou hlášeny závažnější nedostatky. Více se tedy mezi hospodskými probírá změna DPH z 21 % na 15 % u jídla a nealko nápojů, o které řada z nich nevěděla nebo ji neřešila. Řeší také, jakým způsobem mají evidovat občerstvení kupované s sebou.

1. den provozu EET s sebou přinesl:

Zmatky kolem DPH a evidence za občerstvení s sebou Množí se požadavky na expresní instalaci kasy Preventivně zavřené hospody kvůli nefunkční pokladně Nespokojení klienti hledající radu u konkurence

Zatímco ti, co měli v kase nahraný certifikát zapínají EET mód, stále se najdou i ti, kteří si sice certifikát na Finančním úřadu vyzvedli, ale pokladnu budou teprve instalovat. Nezanedbatelná část podnikatelů dokonce nemá pokladnu zajištěnou vůbec a najdou se i tací, podle kterých na pár dnech nesejde a kasu chtějí nainstalovat do poloviny měsíce.

"Zaznamenali jsme také zájemce, kteří chtěli zakoupit a nainstalovat kasu obratem v průběhu dnešního dne. Kde to bylo možné, snažili jsme se vyhovět. Upozorňujeme však, že například vyzvednutí údajů k EET na finančním úřadě a následné stažení certifikátu k EET z webu zajistit za majitele nemůžeme," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel dodavatele gastronomických pokladen Storyous.

Množí se i problémy nefunčních řešení - část dodavatelů totiž přecenila své síly a nejsou schopni zajistit zákaznický servis a odstraňování problémů v odpovídajícím časovém horizontu, a to ani v rámci závad, na které se vztahuje reklamace.

"Víme o podniku, který dnes preventivně zavřel právě kvůli nefunkční pokladně. Majitel, který se spoléhal na jednoho z velkých dodavatelů, bude muset kasu vyměnit, aby mohl začít evidovat," uvádí Filipec. "Za dnešní dopoledne nás zkontaktovaly již desítky podniků, zda bychom jim nedokázali urychleně vyměnit jejich nefunkční pokladnu, koupenou od jiného dodavatele, případně zapůjčit náš systém."

Podobně je na tom také zákaznický linka Storyous. Volají sem pro radu i klienti od konkurence, případně ti, kteří čekají na závazné posouzení od Finanční správy a chtějí se ujistit v dalším postupu.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb)

Související

Aktuálně se děje

2. října 2025 17:10

Podvodníci cíleně lákají na doplňky stravy: Jak se bránit

S příchodem podzimu roste zájem o posílení imunity a s ním i prodej vitamínů a nejrůznějších doplňků stravy. V této době se také zvyšuje aktivita internetových podvodníků, kteří se snaží vydělat na obavách spotřebitelů o zdraví. Podvodníci často využívají zdánlivě atraktivní nabídky na sociálních sítích, v reklamách či na neznámých internetových stránkách. Jak poznat podvod a co dělat, pokud vám podezřelý produkt dorazí domů?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Donald Trump

Trump přitvrzuje: Ruský ropný byznys odstřižen od dolarů, dopad pocítí i české čerpací stanice

Americký prezident Donald Trump nebývale přitvrzuje vůči Rusku, a to zásahem proti tamnímu ropnému byznysu, na nějž si netroufla ani administrativa jeho předchůdce Joea Bidena. Trump oznámil potenciálně devastující sankce na dva největší ruské producenty, zodpovídající dohromady za takřka polovinu ruského ropného vývozu, tedy na státní podnik Rosněfť a na Lukoil, který je v soukromých rukou.