Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

První den s EET má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

První den s EET se přelomil do druhé poloviny a má za sebou zatěžkávací zkoušku v podobě čtvrtečních obědů. Zatímco systém Finanční správy zatím - zdá se - funguje jak má a nejsou hlášeny závažnější nedostatky. Více se tedy mezi hospodskými probírá změna DPH z 21 % na 15 % u jídla a nealko nápojů, o které řada z nich nevěděla nebo ji neřešila. Řeší také, jakým způsobem mají evidovat občerstvení kupované s sebou.

1. den provozu EET s sebou přinesl:

Zmatky kolem DPH a evidence za občerstvení s sebou Množí se požadavky na expresní instalaci kasy Preventivně zavřené hospody kvůli nefunkční pokladně Nespokojení klienti hledající radu u konkurence

Zatímco ti, co měli v kase nahraný certifikát zapínají EET mód, stále se najdou i ti, kteří si sice certifikát na Finančním úřadu vyzvedli, ale pokladnu budou teprve instalovat. Nezanedbatelná část podnikatelů dokonce nemá pokladnu zajištěnou vůbec a najdou se i tací, podle kterých na pár dnech nesejde a kasu chtějí nainstalovat do poloviny měsíce.

"Zaznamenali jsme také zájemce, kteří chtěli zakoupit a nainstalovat kasu obratem v průběhu dnešního dne. Kde to bylo možné, snažili jsme se vyhovět. Upozorňujeme však, že například vyzvednutí údajů k EET na finančním úřadě a následné stažení certifikátu k EET z webu zajistit za majitele nemůžeme," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel dodavatele gastronomických pokladen Storyous.

Množí se i problémy nefunčních řešení - část dodavatelů totiž přecenila své síly a nejsou schopni zajistit zákaznický servis a odstraňování problémů v odpovídajícím časovém horizontu, a to ani v rámci závad, na které se vztahuje reklamace.

"Víme o podniku, který dnes preventivně zavřel právě kvůli nefunkční pokladně. Majitel, který se spoléhal na jednoho z velkých dodavatelů, bude muset kasu vyměnit, aby mohl začít evidovat," uvádí Filipec. "Za dnešní dopoledne nás zkontaktovaly již desítky podniků, zda bychom jim nedokázali urychleně vyměnit jejich nefunkční pokladnu, koupenou od jiného dodavatele, případně zapůjčit náš systém."

Podobně je na tom také zákaznický linka Storyous. Volají sem pro radu i klienti od konkurence, případně ti, kteří čekají na závazné posouzení od Finanční správy a chtějí se ujistit v dalším postupu.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb)

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod.