Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční nákupní horečka vypukne v listopadu

Vánoční nákupní horečka  vypukne v listopadu

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Více než polovina Čechů plánuje nakupovat vánoční dárky v listopadu, oproti loňskému roku, kdy si nákupy na poslední chvíli nechalo 39 procent respondentů, letos nákupy na prosinec odkládá pouze 21 procent zákazníků. Vyplývá to z průzkumu internetového prodejce Kasa.cz zveřejněného v úterý.

Pět až deset tisíc korun hodlá do vánočních dárků investovat 34 procent dotázaných, méně než dva tisíce korun 12 procent a více než deset tisíc korun sedm procent respondentů. Počet posledně jmenovaných vrostl oproti loňskému roku téměř na dvojnásobek.

Více než polovina (52 procent) lidí přitom kupuje dárky pro pět až devět lidí, více než třetina (36 procent) pro dvě až čtyři, každý desátý pro více než deset blízkých a dvě procenta lidí pro jediného člověka.

Většina (58 procent) respondentů plánuje v souvislosti s Vánocemi nakupovat především oblečení, sportovní vybavení a kosmetiku, čtvrtina (26 procent) dotázaných bude jako dárky vybírat hlavně knihy, CD/DVD, kulturu a zážitky, 14 procent elektroniku a dvě procenta jídlo a pití.

Sami respondenti by ovšem pod stromečkem našli nejraději elektroniku (39 procent), oblečení, sportovní vybavení a kosmetiku (33 procent), knihy, CD/DVD, kulturu a zážitky (28 procent).

Témata:  Vánoce

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.