Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nový šéf ČT dostane plat 200 tisíc měsíčně

Nový šéf ČT dostane plat 200 tisíc měsíčně

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Rada České televize schválila manažerskou smlouvu nového generálního ředitele České televize Petra Dvořáka, ten bude mít hrubý měsíční plat 200 tisíc korun. Rada ČT o tom rozhodla na svém středečním zasedání.

Dvořák tak bude mít měsíčně o 25 tisíc nižší plat, než který pobíral jeho předchůdce v křesle šéfa České televize Jiří Janeček. Pokud Dvořák splní 12 úkolů, které mu určuje jeho manažerská smlouva, získá k tomu ještě i roční dvoumilionový bonus.

Mezi 12 body, které pro získání bonusu Dvořák musí splnit, patří například udržení vyrovnaného hospodaření, dodržení plánovaného rozpočtu, kvalita televizního vysílání, úroveň nabídky či komunikace s Radou ČT a s veřejností.

Jedním z podstatných bodů pro získání dvoumilionového ročního bonusu je sledovanost České televize. Právě tento bod vzbudil na zasedání Rady ČT značnou diskusi ohledně určení procent sledovanosti, které by ČT měla dosáhnout, aby měl Dvořák na bonus nárok. Původně měl být splněn celkový podíl na trhu 30 procent, zatímco u Janečka to bylo 26 procent. Nakonec ale ve schváleném materiálu žádné konkrétní číslo uvedeno není. Radní se totiž nakonec shodli na tom, že budou hodnotit vývoj celoročního podílu na sledovanosti.

Dvořák se oficiálně funkce generálního ředitele této veřejnoprávní televize ujal s účinností od 1. října, mandát mu vyprší 30. září 2017. Rada České televize ho zvolila letos 21. září.

Témata:  Česká televize,  Petr Dvořák

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.