Dlouhodobí obchodní partneři mívají přátelské vztahy, ke kterým patří zvláštní benefity. Příkladem je elektrárenství a plynárenství. Většina tuzemských odběratelů nezměnila svého dodavatele a zákaznická věrnost jim někdy přináší více než jenom samotné energie. Čím dodavatelé odměňují zákazníky, kteří jim jsou věrní? A týkají se tyto výhody také vás?
1. Bonus za (včas) zaplacenou zálohu
Pravidelnou měsíční platbu za elektřinu nebo zemní plyn můžeme poslat pozdě jednoduše proto, že zapomeneme či třeba nestíháme. Chybovat je lidské. Pokud však svoji zálohu zaplatíte včas dodavateli Europe Easy Energy, můžete dostat část peněz zpátky. Další podmínkou je, že musíte mít aktivní kartu Creedo, se kterou pořídíte řadu produktů od autodoplňků až po zahradnické potřeby. Společnost E.ON vás odmění za každou zaplacenou zálohu tak, že rozdává body na Tesco Clubcard. Za tyto body obdržíte slevové kupony, jež lze uplatnit při příštím nákupu v řetězci Tesco.
Kteří dodavatelé poskytují tuto odměnu? Například E.ON, Europe Easy Energy
2. Bonus za přivedení nového zákazníka
Kontakty jsou cenné, především když propojují nabídku a poptávku. Spokojení zákazníci doporučují své dodavatele přátelům, příbuzným, sousedům nebo spolupracovníkům. Leckde získáte finanční hotovost nebo nákupní poukázku právě tak, že zprostředkujete uzavření nové smlouvy. „Individuální odměny bývají nižší, než když smlouvy dodávají profesionální obchodní společnosti a díky tomu jsou i podmínky pro vyplacení provize méně přísné,“ říká Václav Derfl, předseda Asociace nezávislých dodavatelů energií (ANDE).
Kteří dodavatelé poskytují tuto odměnu? Například ČEZ (500 Kč nebo 1 000 Kč za zprostředkování produktů ČEZ Garant Plus a ČEZ s odměnou), E.ON (program Pošlete svou energii dál! – 500 Kč na nákup v supermarketech Tesco a Albert), Elimon (300 Kč), ENRA Services a Fonergy (oba 500 Kč formou slevy), SPP CZ (200 až 1 000 Kč podle spotřeby).
3. Slevy na produkty obchodních partnerů
Správné kontakty mohou pomoci také obráceně. Energetické společnosti nabízejí zvýhodněné produkty svých obchodních partnerů – například pojišťoven, průmyslových a dalších podniků. „Deklarované slevy je lepší ověřovat. Někdy jsou skutečně výhodné, například za bojlery lze ušetřit až 40 % normální maloobchodní ceny,“ vypočítává Petr Woff, redaktor magazínu KupníSíla.cz. Doprovodné pojišťovací a asistenční služby pomohou při technických poruchách, nemoci nebo ztrátě zaměstnání.
Kteří dodavatelé poskytují tuto odměnu? Například Bohemia Energy entity, ČEZ, E.ON, Europe Easy Energy, Gas International, Pražská plynárenská, RWE, X Energie
4. Unikátní odměna za úsporu energie
Obchodníci běžně podporují spotřebu svého zboží, protože předpokládají přímou úměru mezi odbytem a tržbami. Společnost E.ON naopak odměňuje šetrnost ve spotřebě energií věrnostním programem Benefit. „Naším dlouhodobým cílem jsou úspory energií a nižší spotřeba našich odběratelů. Pokud si zákazník E.ON Benefit aktivuje, získá 1 Kč za každou uspořenou kWh elektřiny až do výše 1 500 Kč ročně, které uplatní při nákupu zboží na www.ekobonus.cz,“ vysvětluje Vladimír Vácha ze společnosti E.ON. Podle oslovených odborníků je E.ON zatím jedinou firmou, která takový typ odměny poskytuje.
Kteří dodavatelé poskytují tuto odměnu? E.ON (E.ON Benefit)
5. Bezplatné energetické poradenství
Někteří dodavatelé poskytují svým zákazníkům bezplatnou konzultaci při výběru vhodného tarifu či distribuční sazby nebo případně také tipy na úspory energií v domácnosti. „Bezplatné poradenství by mělo být samozřejmostí u každého dodavatele, a to bez nutnosti propagace služby,“ myslí si Michal Havel, tiskový mluvčí společnosti Nano Energies, a.s. U společnosti E.ON je navíc volání na zákaznickou linku zcela zdarma.
Kteří dodavatelé poskytují tuto odměnu? Například Energie2, E.ON, Right Power Energy, RWE
Témata: energetika
Související
25. října 2024 10:18
9. října 2024 10:33
9. října 2024 5:59
14. září 2024 9:54
2. září 2024 20:41