Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Takhle z nás obchody tahají peníze a nutí nás utrácet

Takhle z nás obchody tahají peníze a nutí nás utrácet

Foto: Pixmac

Máte rádi nákupy v supermarketech? Pak se s námi zamyslete nad tím, jestli nejste obětí jejich propracovaného marketingu.

Známe to všichni. Vyrazíme koupit pár věcí a u pokladny zjistíme, že jsme utratili mnohem víc, než jsme chtěli. Při placení účtu se nám pak zatočí hlava. Proč? Protože velká obchodní centra to mají pěkně promyšlené! 

Mají totiž 13 pravidel, které si na nás vymysleli a kterých se úzkostlivě drží. Jde o jakési triky, díky kterým vydělávají pohádkové peníze, upozornil portál tvnoviny.sk. Přečtěte si je a ověřte si, že nachytali i vás. 

1. Akce - Přečtete si tento nápis a okamžitě vkráčíte do obchodu. Tam v regálech hledáte žlutě označené zboží a automaticky ho dáváte do košíku. Jenže když už jste v obchodě, koupíte i další zboží, které v akci není.

2. Nákupní vozík - Čím větší, tím lepší! No řekněte, necítili byste se trochu divně, kdybyste vezli v obřím košíku dvě housky? 

3. Příjemná vůně - Supermarkety často vůni v supermarketech upravují a zintenzivňují. Nejčastěji vůně ovoce a zeleniny, případně pečiva, která u lidí vzbuzuje ještě větší chuť nakupovat. 

4. Hra na schovávanou - Obchodníci dobře vědí, co vystavit a co schovat! Zboží, které denně potřebujeme , je v obchodech co nejdál od vchodu. Musíme se k němu prodrat uličkami, kde je vystaveno i jiné (méně potřebné nebo luxusní) zboží.  

5. Bludiště - Čím komplikovanější, tím účinnější . Motáme se kolem regálů a nakupujeme zboží, které vlastně ani nepotřebujeme! 

6. Světlo - Mimořádně důležité je dobré osvětlení supermarketů. A taky barvy v interiéru. Používají se hlavně teplé barvy.

7. Zboží ve výšce očí - Nejvíce se prodává zboží, které obchodníci umístí do výšky očí zákazníka. Výrobci dokonce platí obchodům takzvané regálné, aby jejich produkty umístili právě na nejvhodnější místo. 

8. Prodává i dotyk - Průzkumy ukázaly , že je důležité, aby si zákazník mohl zboží vzít do ruky. 

9. Všechny smysly v pozoru. Kromě nosu, očí a hmatu je zapojen i sluch. Supermarkety proto pečlivě vybírají hudbu, kterou pouští do reproduktorů. Čím pomalejší hudba, tím déle se mezi regály zdržíme.  

10. Prostor - Čím větší prostor, tím lepší. Vejít se nás do obchodu musí co nejvíce. Ale nesmíme se v žádném případě cítit stísněně. 

11. Tikající bomba - Když je akční nabídka časově omezena, vzbuzuje to v nás pocit, že musíme nabídku co nejrychleji využít. 

12. Věrnostní karta - Jde o legální "zneužívání údajů ", které obchodu o sobě poskytnete . Podle nich pak supermarket dodává zboží do regálů a přizpůsobuje se zákazníkovi tak, aby co nejvíce koupil. 

13. To nejlepší na závěr - Všimněte si, že u pokladen jsou hlavně maličkosti: cukrovinky, zmrzliny žvýkačky. Do košíku je hodíte, když čekáte v dlouhé řadě na pokladnu.

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

16. listopadu 2024 11:56

Eurojackpot způsobil radost na Slovensku. Vyherce byl blízko miliardám, získal „alespoň“ miliony

V úterním losování Eurojackpotu se blížil k historickému rekordnímu jackpotu. Neznámý slovenský hráč uhodl všechna hlavní čísla, ale jedno dodatkové mu uniklo. Místo obří výhry 2,5 miliardy korun si tak odnáší „pouze“ 22 milionů.

Zdroj: Martin Hájek

Další zprávy