Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pozor na nebezpečné polské sušenky z Tesca! Můžou způsobit vážné problémy

Pozor na nebezpečné polské sušenky z Tesca! Můžou způsobit vážné problémy

Foto: Pixmac

Inspektoři SZPI nařídili Tescu stáhnout z prodeje sušenky Wafers dovezené z Polska. Stonásobně překračují přítomnost alergenu oproti údaji na obalu.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce nařídila Tescu neprodleně stáhnout z obchodů závadnou potravinu Wafers chocolate & hazelnut OATLAND, Oplatky s lísko-ořechovým krémem máčené v čokoládě v balení o hmotnosti 400 g a s označením data minimální trvanlivosti do 18. 3. 2014. Do Česka byly dovezené z Polska.Na obalu výrobce uvádí: „…může obsahovat stopy jiných skořápkových plodů a arašídů.“ Laboratorní analýza u sušenek ale prokázala přítomnost arašídů ve velkém množství, tedy 2324 miligramů na 1 kilogram."Tato hodnota překračuje přibližně stonásobně maximální uznatelné množství pro stopový výskyt arašídů. Tím, že výrobek obsahuje větší množství alergenní složky - arašídů, než kolik odpovídá deklaraci na obalu, nevyhověl požadavkům nařízení (ES) 178 / 2002, protože se jedná o potravinu klamavě označenou, která může osobám s alergií na arašídy způsobit závažné zdravotní komplikace," informoval mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Celkem Tesco prodalo 263 kusů těchto sušenek. Inspekce proto doporučuje všem spotřebitelům s alergií na arašídy, aby uvedený výrobek nejedli. SZPI zahájí s kontrolovanou osobou správní řízení o uložení sankce.

Témata:  potraviny,  Tesco

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy