Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sleva v autobazaru: Může jít o zákeřný trik, zjistil dTest

Sleva v autobazaru: Může jít o zákeřný trik, zjistil dTest

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Pokud si budete chtít koupit ojetý vůz a uvidíte velký nápis o slevě, zbystřete. Autobazary, mezi nimi například AAA Auto, používají trik, díky kterému zaplatíte více než před slevou, informuje časopis dTest.

Jak to funguje? Inzerát vás může nalákat na financování formou úvěru, kdy byste měli dostat například slevu 60 tisíc korun. „Háček je v úvěrové smlouvě. Pokud totiž chce kupující využít nabízené slevy, zaplatí za uzavření úvěrové smlouvy tak vysoký poplatek, že je výsledná cena stejná jako před slevou, často i vyšší," říká právní poradce Miloš Borovička z dTestu, podle kterého volali do časopisu lidé, po kterých následně chtěla firma za uzavření smlouvy i 80 tisíc korun.

Zákazník tak žádnou slevu nedostane, protože se splácená částka zvedne i o poplatek. „Takové jednání považujeme pro rozpor s dobrými mravy za nepřípustné a vyzvali jsme proto úvěrové společnosti Essox a s Autoleasing, u kterých registrujeme nejvíce stížností, aby se protiprávního jednání zdržely," doplňuje Miloš Borovička, podle kterého jinak zváží časopis podání žaloby.

A co je ještě horší, poplatek lidem znepříjemní i výhodu předčasného splacení, protože ho společnosti nevrací ani ve chvíli, kdy zvládnete dodat peníze do měsíce. „Přitom zákon o spotřebitelském úvěru poplatky za předčasné splacení významně omezil," uzavírá poradce Borovička.

„Společnost Essox ale hrozící žaloba příliš netíží, její zástupkyně dTestu sdělila, že se problému bude věnovat po dovolené," informoval dTest, kterému můžete napsat, pokud jste podobný podfuk zažili.

Témata:  autobazar

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.