Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda trhá rekordy: prodala 523 200 vozů

Automobilka Škoda celosvětově zvýšila počet dodávek zákazníkům, poprvé prodala více než půl milionu vozů do konce července, konkrétně 523 200. Firma to sdělila ve středu.

Celosvětové prodeje firmy se tak meziročně zlepšily o 19,7 procenta. Současně dosáhla mladoboleslavská automobilka s 68 500 prodanými vozy nového červencového rekordu, v uplynulém roce to bylo 58 500. „Škoda nadále udržuje úspěšný kurs,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast Prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. „Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysokých prodejních výsledků,“ doplnil. Na českém trhu rostla automobilka tempem 9,6 procenta. Zákazníkům dodala 4400 vozů. Výrazných přírůstků zaznamenala značka také v dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o 54,8 procenta, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta. Jak firma sdělila, potěšitelný byl také vývoj prodejů v západní Evropě. S nárůstem o 24 procent prodala česká automobilka 27 200 vozů. Vysoké tempo růstu hlásí Nizozemí s nárůstem o 53,2 procenta a Rakousko s nárůstem o 36,8 procenta. Prodeje v Belgii se zvýšily o 23,8 procenta, ve Francii o 22,6 procenta a ve Švýcarsku o 13,2 procenta. Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek značky Škoda zákazníkům o 15,4 procenta na 17800 vozů. V Rusku dosáhla firma třetího nejlepšího měsíčního výsledku 6100 dodávek a nárůstu o 22,7 procenta. V Indii je automobilka se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku. Zhruba dvě třetiny indických zákazníků se přitom rozhodlo pro model Fabia.

Témata:  Škoda auto

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy