Hon na šmejdy graduje, král předváděček Beck končí

Tlak médií, České obchodní inspekce i nespokojenost a rozhořčení obyčejných obyvatel České republiky donutilo německého podnikatele Jense Beckhäusera (46) obrazně zavřít krám. Podnikatel prodal své podíly ve firmách nechvalně známé značky Beck, která je známá kvůli agresivním obchodním praktikám na předváděcích akcích.

660
reklama

"Na základě negativní kampaně médií v Česku jsem se rozhodl ukončit svou činnost v oblasti předváděcího obchodního prodeje," uvedl Beckhäuser. Podnikatel prodal své podíly ve firmách Beck Europe a Beck Reisen.

Společnosti byly často v hledáčku médií i České obchodní inspekce. Právě od ní v únoru dostala firma Beck Czech rekordní pokutu. Milionovou sankci udělila společnosti inspekce za to, že podmiňovala vyzvednutí výhry podepsáním smlouvy na desetitisíce korun.

„V tomto případě byly losovány výhry a spotřebitel, který takovou výhru získal, dostal slevu. Ovšem za předpokladu, že musel zaplatit další částku ve výši téměř 30 tisíc korun," přiblížila Fléglová.

Celkově ČOI udělila v prvním pololetí provozovatelům předváděcích akcí 84 pokut v celkové výši 11,2 milionu korun. Porušení zákona inspektoři zjistili u 80 procent z 218 kontrolovaných akcí. Podle ČOI agresivní obchodní praktiky a klamání seniorů na předváděcích akcích letos přetrvávají, některé provozovatele těchto akcí neodradily od nezákonného chování ani milionové sankce.

Společnost Beck International bude podle něj dále činná v oblasti dodávek vody a bude zpracovávat nadále pouze reklamace. Firma také nebude dále podnikat v oblasti předváděcích akcí.

Vyhrát svůj spor se s podobnou společností, která se zabývá prodejem na předváděcích akcích, se podařilo v těchto dnech seniorce, která tak dostala nazpět svých 40 tisíc korun. Celý případ si přečtete zde.

Kvůli agresivním praktikám prodejců na předváděcích akcích se připravují i změny zákonů. Pořadatelé těchto akcí budou muset zřejmě České obchodní inspekci hlásit dopředu místo konání, datum, časový harmonogram a jaké zboží na akci budou nabízet.

Stejné údaje budou muset být také na letácích, kterými organizátoři zejména seniory na tyto akci lákají. Za porušení těchto povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět milionů korun.

Vyplývá to z návrhu novely zákona o ochraně spotřebitele, který 13. srpna schválila vláda. Zákon ale musí projít Poslaneckou sněmovnou, která se v úterý rozpustila. Novelu proti tzv. šmejdům připravilo ministerstvo průmyslu a obchodu ještě pod vedením bývalého ministra průmyslu Martina Kuby (ODS).

Loading...

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky