Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sháníte levný domek? Stát se zbavuje nepotřebných nemovitostí

Sháníte levný domek? Stát se zbavuje nepotřebných nemovitostí

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Zvláště teď po povodních možná mnoho ze zaplavených lidí přemýšlí o přestěhování. Nejen jim by se mohla hodit nabídka státu, který se zbavuje nepotřebných nemovitostí.

Všechny nabízené nemovitosti - a my jsme z nich vybrali jen necelé dvě desítky nejzajímavějších - najdete na webu Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Tak zní komplikovaný název úřadu, prostřednictvím kterého stát prodává svůj nepotřebný majetek. A nejen ten nemovitý.V aktuální nabídce bytů a domů najdete zajímavé nemovitosti s někdy až překvapivě nízkými minimálními kupními cenami. To je třeba příklad rodinného domku z Jičínska v obci Železnice. Jeho minimální kupní cena začíná na 180 tisících korun.Získat ovšem můžete i podstatně větší objekty. K podnikání by se například mohla hodit rozlehlá třípodlažní budova v centru Rožmberka nad Vltavou v okrese Český Krumlov. Podle popisu jde o historický objekt, původně měšťanský dům, který byl později přestavěn pro rekreační účely. Dům má mohutné a zachovalé historické sklepy ideální třeba pro vinný sklep či restauraci.Příjemnou chalupou či bydlením na důchod může být i zemědělská usedlost v Dobšicích v okrese České Budějovice. Součástí prodeje je kromě domu i pozemek se stodolou, chlévem a kůlnou. Do opravy nemovitosti by sice bylo potřeba investovat, ale cena za její koupi není nijak horentní. Minimální nabídka činí jen 380 tisíc korun.

Témata:  nemovitosti

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy