Co kupujeme, neřešíme! Hlavně ve slevě

Češi jsou národ slevomaniaků, prakticky už ani neřešíme, jaké zboží kupujeme a ve kterém obchodě, podstatné je, aby bylo za zvýhodněnou cenu. Fenomén se přitom netýká pouze nízkopříjmové skupiny, vyplývá to ze středečních výsledků průzkumu STEM/MARK.

Diskuse: 0

660
reklama

V peněžence proto nosíme, často nesmyslně, až desítky věrnostních kartiček od nákupních řetězců a obchodů, přes prodejny s oblečením, po obchody s náhradními díly na auta nebo kola. Věrnost pouze vybraným z nich však podle průzkumu dodržuje jen málokdo.

Podle analytika společnosti Home Credit Michala Kozuba dělají lidé často chybu v tom, že sledují výši slevy místo konečné ceny. "Proto se radují z velké slevy, že ale zboží mohli ve vedlejším obchodě koupit levněji i bez slevy, to už často nevidí," vysvětlil. Češi tak často nakupují zcela nevýhodně, a naopak zajímavé možnosti, na nichž se dají ušetřit reálně až tisíce korun ročně, objevují jen pomalu.

Během šetření zároveň čtyři lidi z deseti deklarovali, že využívají při nákupech věrnostní karty, zatímco kreditky k výhodnějším nákupům využívá jen necelá čtvrtina. Zajímavostí průzkumu také je, že kreditních karet se lidé vyššího věku nebojí, naopak používá je víc dotazovaných než těch mladších.

Nejoblíbenější jsou přitom stále nákupy ve slevách v kamenných obchodech, kde hledá štěstí téměř 80 procent dotazovaných, tři čtvrtiny z nich ale zároveň uvedlo, že vyhledávají slevy i na internetu. "Nákupy v e-shopech jsou v Česku velmi oblíbené, obzvláště u elektroniky, kde mohou ušetřit proti kamenným prodejnám od desítek po tisíce korun u dražší elektroniky," připomněl Kozub. Podle jeho slov s tím souvisí i platby zboží nakoupeného on-line. Konzervativní nakupující sice platí dobírkou, ale u dražšího zboží je běžný i nákup na úvěr nebo platba kreditní kartou on-line.

"Postupem času stále více a více lidí nakupuje na slevových portálech, kde nejčastěji najdou různé služby, nabídky restaurací nebo pobytové zájezdy. V průzkumu se tak vyjádřilo přes 40 procent lidí," říká k výsledkům průzkumu analytik.

Zajímavé je, že slevy a akční nabídky nevyužívají pouze nízkopříjmové skupiny obyvatel. Skoro polovina lidí s příjmem nad 25 tisíc potvrdila, že v posledních měsících nakupuje zboží na aukčních portálech. "Zde ale nejde jen o čistou chuť ušetřit. Lidé zde často nakupují i proto, že mají šanci zažít trochu adrenalinu při soutěžení o nejlepší cenu s ostatními přihazujícími," zakončil Michal Kozub.

Loading...
Témata: slevy

Diskuze: Co kupujeme, neřešíme! Hlavně ve slevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky