Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Při koupi auta jsou Češi konzervativní. Jaké modely nejvíce táhnou?

Při koupi auta jsou Češi konzervativní. Jaké modely nejvíce táhnou?

Foto: Škoda Auto

Nejtypičtějším ojetým vozem, pro který se Češi vrací do autobazaru, je modrý benzínový hatchback od Škody. Vyplývá to z analýzy AAA Auto, kterou společnost zveřejnila ve čtvrtek, a která hodnotila její prodeje za uplynulých pět let.

Analýza se také zabývala tím, jak často si zákazníci při opakovaném nákupu zvolí auto se stejnou vlastností jako u předchozích nákupů. Výsledky ukázaly, že ti, kteří opakovaně kupují ojetá auta, jsou nejvěrnější typu paliva, druhu karoserie a značce. O něco méně pravděpodobně si pak koupí auto se stejnou barvou. Řídí-li se barvou, kupují opakovaně modrou, oblíbené jsou ale také červená a šedá.

Ze značek se pak typicky vrací pro Škody (55,1 procent), Fordy (27,9 procent) a Renaulty (25,4 procent). Top 5 uzavírají značky Toyota (20,4 procent) a Citroen (20,3 procent).

Údaje o preferenci značek jsou však částečně zkresleny počtem prodaných Škodovek. Pravděpodobnost, že si někdo opakovaně v bazaru pořídí Škodovku, je totiž daná nejen tím, že s ní byl spokojen, ale také tím, že je jich na trhu s odstupem nejvíc.

Z typů karoserie jsou zákazníci nejvěrnější hatchbackům (53,5 procent) a majitelé benzínových aut se při opakovaném nákupu ze tří čtvrtin opět přiklánějí k benzínu.

"Výrobci nových aut a jejich zákazníci by se měli daleko více zajímat o životní dráhu jednotlivých aut během celého životního cyklu. Propracovanou strategii pro své výrobky ve stádiu ojetého vozu má jen několik málo výrobců. Zákazníkům to může ušetřit nemalé peníze," dodala generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Témata:  autobazar

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.