Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Při koupi auta jsou Češi konzervativní. Jaké modely nejvíce táhnou?

Při koupi auta jsou Češi konzervativní. Jaké modely nejvíce táhnou?

Foto: Škoda Auto

Nejtypičtějším ojetým vozem, pro který se Češi vrací do autobazaru, je modrý benzínový hatchback od Škody. Vyplývá to z analýzy AAA Auto, kterou společnost zveřejnila ve čtvrtek, a která hodnotila její prodeje za uplynulých pět let.

Analýza se také zabývala tím, jak často si zákazníci při opakovaném nákupu zvolí auto se stejnou vlastností jako u předchozích nákupů. Výsledky ukázaly, že ti, kteří opakovaně kupují ojetá auta, jsou nejvěrnější typu paliva, druhu karoserie a značce. O něco méně pravděpodobně si pak koupí auto se stejnou barvou. Řídí-li se barvou, kupují opakovaně modrou, oblíbené jsou ale také červená a šedá.

Ze značek se pak typicky vrací pro Škody (55,1 procent), Fordy (27,9 procent) a Renaulty (25,4 procent). Top 5 uzavírají značky Toyota (20,4 procent) a Citroen (20,3 procent).

Údaje o preferenci značek jsou však částečně zkresleny počtem prodaných Škodovek. Pravděpodobnost, že si někdo opakovaně v bazaru pořídí Škodovku, je totiž daná nejen tím, že s ní byl spokojen, ale také tím, že je jich na trhu s odstupem nejvíc.

Z typů karoserie jsou zákazníci nejvěrnější hatchbackům (53,5 procent) a majitelé benzínových aut se při opakovaném nákupu ze tří čtvrtin opět přiklánějí k benzínu.

"Výrobci nových aut a jejich zákazníci by se měli daleko více zajímat o životní dráhu jednotlivých aut během celého životního cyklu. Propracovanou strategii pro své výrobky ve stádiu ojetého vozu má jen několik málo výrobců. Zákazníkům to může ušetřit nemalé peníze," dodala generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Témata:  autobazar

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.