Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak hospodaří Schwarzenberg? Jeho straně se finančně daří

Jak hospodaří Schwarzenberg? Jeho straně se finančně daří

Foto: TOP 09

Strany TOP 09 a Starostové vyčíslily náklady na letošní volební kampaně a ze společné kasy vydaly zhruba 24 milionů na krajské volby a více než 4,5 milionu za volby do Senátu. Původně jsme v rozpočtu vyčlenili o pět milionů korun více, uvedla v pátek místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová.

"Nikdy jsme za kampaň neutratili více, než jsme skutečně měli, a díky tomu se pohybujeme stále v černých číslech. Nyní jsme dokonce oproti původnímu plánu přes pět milionů uspořili. Tyto prostředky převedeme do společného fondu pro supervolební rok 2014," doplnila místopředsedkyně.

TOP 09 vedle výdajů celostátního koaličního volebního štábu eviduje, že krajské a regionální organizace zaplatily za volby ze svých rozpočtů celkem 20,73 milionu korun. Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) dále přispělo svým krajským organizacím ze svého rozpočtu částkou téměř pět milionů pro krajské volby a kandidátům do Senátu sumou 1,5 milionu korun.

Strany TOP 09 a STAN společně kandidovaly ve všech krajích. Od voličů získaly 175 089 hlasů a obsadily tak čtvrté místo s 6,63 procenta ze všech hlasů a získaly 44 nových mandátů v krajských zastupitelstvích. Do horní komory parlamentu se pak dostali Luděk Jeništa (volební obvod Benešov) a Jiří Šešták (volební obvod České Budějovice). Náklady se tak na zastupitele nebo senátora vyšplhaly na téměř 62 tisíc korun.

Podle vyúčtování TOP 09 tvořil letos nejvyšší náklady opět nákup reklamního prostoru. Za veškerou venkovní reklamu TOP 09 a Starostové utratily necelé dvě pětiny svého rozpočtu, na billboardy strany daly necelé 3,5 milionu korun. "Volební kampaně již nejsou založeny na invazi billboardů. V Karlovarském kraji dokonce naši členové v krajských volbách billboardy odmítli úplně. Pilířem kampaně se naopak stává přímý kontakt politiků s voliči," vysvětlil Jaroslav Poláček, volební manažer TOP 09.

Druhou nejvyšší položkou mezi výdaji tvořily náklady na inzerci - dosáhly více než pěti milionů korun. Oproti minulým volbám výrazně vzrostla investice do online reklamy, ať už klasické bannerové, tak i reklamy na Facebooku či Googlu. Online reklama se tak výrazně přiblížila inzerci v klasických tištěných médiích.

"Zveřejňování rozpočtů kampaní a jejich vyúčtování chceme prosadit i do nového zákona o činnosti politických stran. Transparentní vyúčtování financování voleb by mělo být povinností," podotkl Polčák.

Témata:  Karel Schwarzenberg TOP 09

Související

Aktuálně se děje

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

10. listopadu 2025 12:53

Říjen přinesl konec sezónních prací, nezaměstnanost stoupla na 4,6 %

„Nezaměstnanost v říjnu mírně vzrostla. Podíl nezaměstnaných osob činil 4,6 %, což bylo o desetinu procentního bodu více než v září a o 0,8 procentního bodu více než před rokem. Vyplývá to z dnes zveřejněných dat ÚP. Jedná se ovšem o přirozený sezónní vývoj. V říjnu totiž končí většina sezónních prací a část zaměstnanců se tak vrací do evidence ÚP. Zároveň se do nezaměstnanosti stále propisuje příliv absolventů, kteří hledají své první zaměstnání,“ říká Radovan Hauk, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy