Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak hospodaří Schwarzenberg? Jeho straně se finančně daří

Jak hospodaří Schwarzenberg? Jeho straně se finančně daří

Foto: TOP 09

Strany TOP 09 a Starostové vyčíslily náklady na letošní volební kampaně a ze společné kasy vydaly zhruba 24 milionů na krajské volby a více než 4,5 milionu za volby do Senátu. Původně jsme v rozpočtu vyčlenili o pět milionů korun více, uvedla v pátek místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová.

"Nikdy jsme za kampaň neutratili více, než jsme skutečně měli, a díky tomu se pohybujeme stále v černých číslech. Nyní jsme dokonce oproti původnímu plánu přes pět milionů uspořili. Tyto prostředky převedeme do společného fondu pro supervolební rok 2014," doplnila místopředsedkyně.

TOP 09 vedle výdajů celostátního koaličního volebního štábu eviduje, že krajské a regionální organizace zaplatily za volby ze svých rozpočtů celkem 20,73 milionu korun. Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) dále přispělo svým krajským organizacím ze svého rozpočtu částkou téměř pět milionů pro krajské volby a kandidátům do Senátu sumou 1,5 milionu korun.

Strany TOP 09 a STAN společně kandidovaly ve všech krajích. Od voličů získaly 175 089 hlasů a obsadily tak čtvrté místo s 6,63 procenta ze všech hlasů a získaly 44 nových mandátů v krajských zastupitelstvích. Do horní komory parlamentu se pak dostali Luděk Jeništa (volební obvod Benešov) a Jiří Šešták (volební obvod České Budějovice). Náklady se tak na zastupitele nebo senátora vyšplhaly na téměř 62 tisíc korun.

Podle vyúčtování TOP 09 tvořil letos nejvyšší náklady opět nákup reklamního prostoru. Za veškerou venkovní reklamu TOP 09 a Starostové utratily necelé dvě pětiny svého rozpočtu, na billboardy strany daly necelé 3,5 milionu korun. "Volební kampaně již nejsou založeny na invazi billboardů. V Karlovarském kraji dokonce naši členové v krajských volbách billboardy odmítli úplně. Pilířem kampaně se naopak stává přímý kontakt politiků s voliči," vysvětlil Jaroslav Poláček, volební manažer TOP 09.

Druhou nejvyšší položkou mezi výdaji tvořily náklady na inzerci - dosáhly více než pěti milionů korun. Oproti minulým volbám výrazně vzrostla investice do online reklamy, ať už klasické bannerové, tak i reklamy na Facebooku či Googlu. Online reklama se tak výrazně přiblížila inzerci v klasických tištěných médiích.

"Zveřejňování rozpočtů kampaní a jejich vyúčtování chceme prosadit i do nového zákona o činnosti politických stran. Transparentní vyúčtování financování voleb by mělo být povinností," podotkl Polčák.

Témata:  Karel Schwarzenberg TOP 09

Související

Aktuálně se děje

19. prosince 2025 10:03

15. prosince 2025 12:41

4. prosince 2025 10:58

1. prosince 2025 11:20

Předražené vánoční cukroví: ceny rohlíčků v obchodech lámou rekordy

Vanilkové rohlíčky patří k nejpopulárnějším druhům vánočního cukroví. Jejich domácí příprava vyjde letos na 135,50 Kč na kilogram. Loni to bylo 134,40 Kč na kilogram. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Evropská unie, ilustrační fotografie

Komentář

EU se dohodla na společné půjčce pro Ukrajinu. Česko se vyvázalo, ušetří desítky miliard

Lídři zemí Evropské unie se dnes nad ránem na summitu v Bruselu dohodli, že poskytnou Ukrajině zejména na její válečné výdaje v příštích dvou letech celkem 90 miliard eur, v přepočtu zhruba 2,2 bilionu korun. Tyto prostředky Kyjev ovšem nezíská ze zmrazených ruských devizových rezerv, nýbrž ze společného dluhu EU. Na tomto dluhu se přitom nebudou podílet tři země EU, a to Česko, Slovensko a Maďarsko.