Autobazary klamou zákazníky informací o ceně

Čtyři z deseti testovaných autobazarů nabízejí prodej ojetých automobilů za klamavé ceny vyplynulo z výsledku testu, který v úterý zveřejnil časopis dTest. Průzkum sledoval informování o ceně, o úvěru a shodu mezi údaji na obyčejném webu a jeho verzí pro mobilní telefony.

Diskuse: 0

660
reklama

Ve všech třech sledovaných kategoriích uspěl pouze server www.cars.cz, další dva weby www.autohity.cz a www.davocar.cz také prošly bezchybně, nemají však stránky pro mobily.

Portály www.eurocar.cz, www.nejlepsi-autopujcka.cz a www.trotina.cz informují bez problémů o ceně vozu, chybují však při sdělování podmínek úvěrování, tvrdí časopis dTest.

Na serverech www.skodovky.cz, www.skodovky.info, www.aaauto.cz a www.autoesa.cz jsou podle něj klamavé informace o ceně i úvěru. Poslední dva jmenované poskytují mobilní verzi stránek s cenami lišícími se od těch, které jsou dostupné z počítače, uvedl časopis.

Společnost Auto ESA se proti výtkám dTestu ohradila. Tvrdí, že její web splňuje všechny zákonné podmínky informování o ceně i úvěru. "Auto ESA vyzval dTest, aby doložil, který konkrétní zákon a kterou konkrétní část porušujeme," sdělil mluvčí společnosti Martin Doležal a doplnil, že firma požaduje "sjednání nápravy nepřesných a zavádějících publikovaných informací".

Poradce časopisu dTest Miloš Borovička tvrdí, že "nejčastější chybou je uvádění akčních slev, které jsou ovšem poskytovány pouze při současném financování úvěrem". Web autobazaru přitom podle zákona nesmí budit zdání, že cena je nižší a spotřebitel by měl hned vědět, za kolik vůz pořídí.

"Jestliže reklama obsahuje jakýkoliv údaj o nákladech úvěru, musí v ní být uveden i příklad financování, aby měl spotřebitel možnost si představit, co se za úvěrem skrývá," uvedl Borovička. "V průzkumu vyhověli většinou ti, kteří nabízejí možnost zprostředkování úvěru na žádost zákazníka. Podbízivé informace o úvěrech jsou většinou protizákonné," dodal.

Autobazary se prohřešily také důkladným schováváním informací o administrativních poplatcích.

"Své poznatky jsme předali České obchodní inspekci," uzavřel Borovička.

Loading...
Témata: autobazar

Diskuze: Autobazary klamou zákazníky informací o ceně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky