Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Průlom: Zaplatit mobilem u pokladny už jde i v Česku

Komerční banka, Citibank Europe, Globus ČR, VISA Europe a Telefónica Czech Republic ve středu v hypermarketu Globus v pražských Čakovicích zahájily pilotní projekt bezkontaktních mobilních plateb. První zájemci tak mohli zaplatit za zboží mobilem.

Ve středu začal půlroční projekt, jehož cílem je získat poznatky z reálného využívání bezkontaktních mobilních plateb a připravit se tak na komerční spuštění této služby. Do ověřovacího programu se zapojí dvě stovky společných klientů společností Telefónica a Citibank a dvě stovky společných klientů společností Telefónica a Komerční banka, kteří mohou novou technologií platit na pokladnách v hypermarketu Globus v Chotíkově u Plzně a ve třech hypermarketech Globus v Praze (Černý Most, Čakovice a Zličín). Platební aplikaci, která je nahrána na SIM karty mobilních telefonů operátora Telefónica, poskytla karetní asociace VISA Europe. Nová technologie přenáší platební funkce z klasické platební karty na SIM kartu mobilního telefonu. Do České republiky tak přichází moderní trend, který nadále zvyšuje bezpečnost a komfort při placení. Do standardní nabídky by se platební karty nahrané na SIM kartu měly dostat již v roce 2012. Technologie NFC (Near Field Communication) zažívá v poslední době prudký rozvoj. Její podporu přislíbila většina velkých výrobců mobilních telefonů. V roce 2014 se očekává, že pro NFC platby bude na světě k dispozici přes 260 milionů terminálů. Výhodou telefonů s technologií NFC je zejména zvýšení pohodlí a intuitivnější používání při platbách. Platby jsou jednoduché a zároveň bezpečnější, protože uživatelé mají své přístroje neustále pod kontrolou. "Oblast mobilních plateb na bázi NFC vnímáme v Komerční bance jako perspektivní. Jedním z hlavních důvodů je, že tato technologie umožňuje vytvořit moderní a uživatelsky komfortní platební řešení pro naše klienty. Komerční banka má cenné zkušenosti se zaváděním inovací v oblasti platebních karet. Mohli jsme proto v rámci projektu připravit potřebnou infrastrukturu pro zavedení mobilních plateb. V rámci projektu budeme sledovat, jak nová služba vyhovuje držitelům platebních karet a současně jak se osvědčuje na straně obchodníka. Výsledky pilotního projektu budou cennou informací pro směřování Komerční banky v této oblasti v dalších měsících a letech," prohlásil Sirus Zafar, ředitel Platebních karet Komerční banky. "Telefónica vnímá NFC jako nástroj k rozšíření použití mobilního telefonu o další služby. Proto jsme vyvinuli aplikaci O2 Wallet, která zákazníkům umožní přesunout jejich plastové karty do mobilního telefonu. Vedle platebních karet VISA integrujeme do O2 Wallet například i novou generaci multifunkční Plzeňské karty, kterou obyvatelé a návštěvníci Plzně mohou využít nejen v dopravě a kultuře, ale také jako náhradu věrnostních nebo vstupních karet," poznamenal Richard Walitza, manažer pro NFC a Finanční služby společnosti Telefónica Czech Republic. V rámci pilotního projektu budou použity mobilní telefony Samsung Star 5230 NFC s předinstalovanou mobilní aplikací O2 Wallet. Při budoucím komerčním nasazení aplikace O2 Wallet se počítá s podporou například pro telefony Apple iPhone, BlackBerry, Samsung Galaxy II a další telefony vybavené NFC technologií.

Témata:  supermarkety platby mobilem

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.