Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vládce PPF Petr Kellner zchudl o miliardy

Italský pojišťovací gigant Generali snížil ohodnocení podílu skupiny PPF Petra Kellnera ve společném pojišťovacím koncernu Generali PPF Holding o stamiliony eur. Informoval o tom v neděli zpravodajský server časopisu Týden.

Evropská pojišťovací trojka Generali, která sídlí v Terstu, má v červenci 2014 možnost podíl v holdingu odkoupit a každoročně ho kvůli tomu oceňuje, píše Týden.

V roce 2010 italská velkopojišťovna počítala ve výroční zprávě s tím, že za Kellnerův 49procentní podíl v Generali PPF Holding zaplatí 2,5 až tři miliardy eur. V průměru je to 2,75 miliardy, což v korunách nyní představuje částku zhruba 69 miliard korun.

Ve výroční zprávě za uplynulý rok ale Italové podle časopisu Týden odhadují, že zaplatí 2,4 až 2,7 miliardy eur, což představuje průměrnou částku 2,55 miliardy eur (přibližně 64 miliard). Hodnota Kellnerova podílu tak klesla o pět miliard korun. Pokud se ocenění nezmění, přijde vládce PPF o miliardy korun.

Témata:  Petr Kellner

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.