Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Volkswagen nabídne elektromobil za méně než 30 tisíc eur

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Pixabay

Automobilka Volkswagen nabídne v Německu plně elektrizované auto za méně než 30.000 eur (asi 771.000 Kč). Podle agentury DPA jej představí v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, ale zájemci o tuto nejmenší verzi sériového modelu ID.3 se již nyní mohou registrovat.

Cílem firmy je učinit elektromobilitu masovou záležitostí, uvedl dnes v Berlíně šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.

Volkswagen plánuje, že vyrobí 30.000 vozů ve zvláštní startovní sérii. Budou mít dojezd 420 kilometrů a stát budou méně než 40.000 eur. Zájemci o toto auto se mohou ode dneška nechat zapsat na čekací listinu. Za místo na ní zaplatí podle údajů koncernu 1000 eur.

Elektromobil určený pro masový trh již nabízí americká automobilka Tesla. Její Model 3 ujede na jedno nabití asi 350 kilometrů a stojí 35.000 dolarů (804.000 Kč).

Témata:  Volkswagen

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.