Nejdříve o vrácení peněz nechtěla ani slyšet, teď se společnost Wizzair rozhodla, že cestující, které bez pomoci nechala na letišti katalánské metropole, odškodní. Ve čtvrtek o tom informoval zpravodajský server Lidovky.cz.
V lednu posádka letounu Wizzair nechala asi 180 cestujících vystoupit z letadla, neposkytla jim žádné informace ani možnost přebookovat letenky z katalánské metropole do Prahy. Zoufalí lidé se tak museli složitě vracet přes jiná letiště, nebo si ze svého koupit nové letenky.
V Česku jim firma nečekané výdaje odmítla zaplatit s tím, že neletěli kvůli poruše letadla. "To je podle společnosti Wizzair podle evropské regulatoriky jednoznačně okolnost způsobená výjimečnými důvody, kterým nebylo možné zabránit a v jejímž případě nevzniká nárok na kompenzaci," řekla serveru mediální zástupkyně Wizzair pro Česko Jana Martinková.
Jedna z pasažérek se však s vysvětlením firmy nesmířila a obrátila se na server Lidovky.cz, který se o případ začal blíže zajímat. A dopravce najednou změnil názor. "Přestože jde o mezní případ, rozhodli jsme se po důkladném zvážení změnit stanovisko týkající se kompenzace a všechny žádosti, které jsme obdrželi prostřednictvím standardních zákaznických kanálů, budou dle tohoto rozhodnutí vyřízeny," uvedla mluvčí.
Firma se už s poškozenými zákazníky začala domlouvat. "Všem cestujícím dávají finanční kompenzaci 250 eur plus náhradu letenky za zrušený let," vypočítává jedna z poškozených. O dobrých úmyslech společnosti si iluze nedělá. "Kdybych danou věc nemedializovala, domnívám se, že mimosoudní cestou by nikdo z cestujících nic nedostal," dodává lakonicky.
Témata: letectví
Související
29. srpna 2023 12:11
19. července 2023 13:07
31. května 2023 8:58
29. října 2022 8:29
18. října 2022 8:58