Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČEZ v loňském roce vydělal 40,8 miliardy korun

ČEZ v loňském roce vydělal 40,8 miliardy korun

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Energetický gigant ČEZ vykázal za loňský rok čistý zisk 40,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 13 procent. Společnost o tom informovala v úterý na svých internetových stránkách.

Čistý zisk energetické Skupiny ČEZ tak překonal celoroční plán o 0,7 miliardy korun. Přesto zisk po zdanění klesl meziročně o 13 procent.

Významně plánované hodnoty loňského roku překonala Skupina ČEZ v kategorii provozního zisku před odpisy (EBITDA), když ukazatel nad očekávání vzrostl o 2,5 miliardy a přesáhl 87,3 miliardy korun. To představuje dvouprocentní meziroční pokles.

Ačkoliv výsledky roku 2011 jsou v meziročním srovnání s rokem 2010 na provozní úrovni o 1,7 procenta nižší, ČEZ nakonec doručil svým akcionářům zisk vyšší, než plánoval.

Témata:  ČEZ

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.