Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Auta jsou v Česku o statisíce levnější než v Německu

Auta jsou v Česku o statisíce levnější než v Německu

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Automobilky bojují o český trh a jsou ochotné podbízet se cenou. Stejné auto s totožnou výbavou stojí v Česku i o stovky tisíc méně než v sousedním Německu, informují ve čtvrtečním vydání Hospodářské noviny.

Například Citroën C5 je v Česku o 260 tisíc korun levnější než v Německu, velké rozdíly jsou i v ceně škodovek, které byly celou řadu let v tuzemsku dražší než v zahraničí. Třeba u vozu Škoda Yetti je rozdíl sto tisíc. Historicky nízké ceny přilákaly jak obchodníky, tak soukromé zájemce. Ještě před několika lety to bylo naopak a čeští prodejci se bránili podnikatelům, kteří do Česka z Německa dováželi levnější vozy a obcházeli tak drahé české dealery, píší Hospodářské noviny.

Cílem automobilek je získat na českém trhu co největší podíl. Kolik aut se v Česku nyní prodá, ovlivní to, kolik budou značkové servisy v budoucnu opravovat. Hraje se i o to, že nyní přilákaní zákazníci mohou zůstat značce věrní. Český trh se stále vytváří, zatímco v Německu už je významná část zákazníků ve svých preferencích stálá, uvádí Hospodářské noviny.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.