Automobilky bojují o český trh a jsou ochotné podbízet se cenou. Stejné auto s totožnou výbavou stojí v Česku i o stovky tisíc méně než v sousedním Německu, informují ve čtvrtečním vydání Hospodářské noviny.
Například Citroën C5 je v Česku o 260 tisíc korun levnější než v Německu, velké rozdíly jsou i v ceně škodovek, které byly celou řadu let v tuzemsku dražší než v zahraničí. Třeba u vozu Škoda Yetti je rozdíl sto tisíc. Historicky nízké ceny přilákaly jak obchodníky, tak soukromé zájemce. Ještě před několika lety to bylo naopak a čeští prodejci se bránili podnikatelům, kteří do Česka z Německa dováželi levnější vozy a obcházeli tak drahé české dealery, píší Hospodářské noviny.
Cílem automobilek je získat na českém trhu co největší podíl. Kolik aut se v Česku nyní prodá, ovlivní to, kolik budou značkové servisy v budoucnu opravovat. Hraje se i o to, že nyní přilákaní zákazníci mohou zůstat značce věrní. Český trh se stále vytváří, zatímco v Německu už je významná část zákazníků ve svých preferencích stálá, uvádí Hospodářské noviny.
Témata: auta
Související
17. března 2025 12:28
28. ledna 2025 11:20
17. ledna 2025 10:35
19. prosince 2024 13:01
14. listopadu 2024 9:41
5. listopadu 2024 10:30