Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Black Friday: Češi utráceli jak diví

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Útraty Čechů v minulém týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly rekordní 4,2 miliardy korun. V meziročním srovnání je to zhruba o 19 procent více. Číslo je zároveň více než dvojnásobné proti běžnému týdnu v roce. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci.

Současně lze odhadnout, že během samotného pátku atakovaly nárůsty obratů e-shopů až 300 procent oproti běžným útratám," uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Podle údajů platební brány PayU se objem transakcí v pátek, proti loňskému černému pátku, zvýšil o 80 procent. Za celý víkend byl nárůst v objemu plateb 73 procent.

Například e-shop Alza.cz akci protáhl na 14 dní. "Jen za minulý týden se prodalo zboží výrazně přes miliardu korun. Jednoznačně nejprodávanější byla bezdrátová sluchátka AirPod a hrací konzole Playstation," uvedla mluvčí obchodu Patricie Šedivá.

E-shop s elektronikou CZC.cz eviduje v porovnání s minulým rokem za celou dobu trvání slevových akcí na černý pátek růst tržeb o devět procent Proti loňsku na e-shop přišlo o 20 procent více návštěvníků, uvedl marketingový ředitel Milan Duda. Jen v pátek e-shop za registroval téměř 10.000 transakcí. Návštěvnost téměř 25.000 zákazníků v jednom okamžiku na chvíli odstavila web. Nejlépe se prodávaly chytré náramky, outdoorové telefony RugGear, Apple iPhone SE nebo SSD disky Kingston.

Black Friday je považován za začátek hlavní sezony předvánočních nákupů. Do ČR dorazil před lety z USA. Název odkazuje na pokles cen během hospodářské krize. Před téměř 90 lety přišel krach na newyorské burze, který krizi předznamenal. Vše začalo ve čtvrtek 24. října 1929, který je dodnes označován jako tzv. černý čtvrtek.

Témata:  Black Friday lidé Výprodeje, slevy

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.