internetové bankovnictví

Komerční banka

České banky čelí kybernetickým útokům. Klienti se nemohou přihlásit do bankovnictví

Aktuality

Některé české banky se potýkají s výpadky internetového a mobilního bankovnictví nebo svých webů. Problémy hlásí Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB, Air Bank i Fio banka. Vyplývá to ze sdělení jejich mluvčích a informací na sociální síti X, dříve twitter. Mluvčí České bankovní asociace (ČBA) Radek Šalša ČTK řekl, že banky zaznamenaly kybernetické útoky, podle mluvčího Fio banky Jakuba Heřmánka jde o organizovaný útok ze zahraničí. ČTK zjišťuje vyjádření Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

Ilustrační fotografie

Českem se šíří nebezpečný vir napadající internetové bankovnictví

Aktuality

Bezpečnostní společnost ESET detekuje novou vlnu kampaně, cílenou na české uživatele, která zneužívá škodlivé přílohy e-mailů. S jejich pomocí dokáží útočníci změnit údaje platebního příkazu a zcizit peněžní částky až do výše 200 000 korun. Útočná skupina v tomto případě nemá konkrétní cílovou skupinu a zaměřuje se na širokou veřejnost.

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy