Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nové byty za méně než milion. Prodej bytů v Praze trhá rekordy

Nové byty za méně než milion. Prodej bytů v Praze trhá rekordy

Foto: ČMSS

Trh s novými byty v Praze zažil hvězdný vstup do nového roku. Za první tři měsíce letošního roku developeři prodali celkem 1850 nových bytů, což bylo o 37 procent více než za stejné období roku 2014.

Developeři zároveň přepsali rekord v počtu prodaných bytů za jedno čtvrtletí, dosud jím bylo poslední čtvrtletí roku 2014, kdy se v Praze prodalo 1700 nových bytů. Dalších 6600 bytů mají developeři v současné době připravených k prodeji. Vyplývá to ze společných dat společností EKOSPOL, Trigema a Skanska Reality, které na jaře loňského roku spojily své síly s cílem poskytnout objektivně co nejpřesnější údaje o situaci na trhu v Praze.

„Z výsledků plyne jasný závěr – lidé chtějí vlastní bydlení. Daří se jim, ohledně své budoucnosti jsou optimisté a kvůli koupi bytu se nebojí zadlužit. To je pro nás developery skvělá zpráva, ale zároveň výzva k další přípravě nových projektů. EKOSPOL v letošním roce uvedl do prodeje již téměř 350 bytů v osmé etapě projektu Panorama Kyje a první etapě EKOCITY Hostivař. V obou projektech vyprodáváme byty doslova kosm ickou rychlostí. Například v EKOCITY Hostivař jsme prodali přes 100 bytů za jediný týden,“ říká Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva společnosti EKOSPOL, lídra bytové výstavby v České republice. „V projektu EKOCITY Hostivař jsme přišli s absolutní novinku – byty 1+kk+sk. Vybrané menší byty disponují moderně vyřešeným stavebně odděleným spacím koutem. Díky optimalizaci na všech stupních výstavby včetně minimalizace zisku jdeme proti trendu na trhu a zlevňujeme. Byty 1+kk+sk jsme nabídli v cenách začínajících na 990 tisíci korunách, 2+kk na 1,55 milionu a 3+kk na 2,34 milionu korun,“ uzavírá Evžen Korec.

Témata:  bydlení

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Města bez rodin. Nedostupné bydlení mění společnost

Vlastní byt býval cílem každé mladé rodiny. Dnes je realita jiná – ceny nemovitostí a náklady na hypotéky vylučují běžné domácnosti ze hry. Na trhu dominují bezdětné páry s dvěma nadprůměrnými příjmy, zatímco střední třída míří mimo centra měst. Tento posun má zásadní dopad nejen na dostupnost bydlení, ale i na podobu měst a celou společnost.