Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Druhá vlna covidu: Každý čtvrtý Čech musí šetřit

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Kvůli dopadům opatření proti koronaviru musí své výdaje přehodnotit více než čtvrtina Čechů, zatěžují je i náklady na bydlení. Lidé si ale zároveň chtějí více spořit.

Podzimní vlna pandemie covid-19 dopadá citelně na finanční situaci českých domácností, čtvrtina lidí se obává o své příjmy a 15 % si bude hledat nový přivýdělek. Vyplývá to z bleskového průzkumu, který si Raiffeisen stavební spořitelna nechala zpracovat u společnosti NMS Market Research.

„Od prvních případů covid-19 v Česku uplynulo už devět měsíců a přijatá hygienická opatření začínají mít významný vliv na finanční situaci nejen firem a živnostníků, ale i široké veřejnosti. Své výdaje je nyní nuceno přehodnotit 28 % dotázaných. Navíc 15 % Čechů už muselo během pandemie řešit i náklady na bydlení,“ říká Lukáš Kopecký, ředitel PR a marketingu Raiffeisen stavební spořitelny.

Na nejistou finanční budoucnost se zároveň lidé snaží zabezpečit a úspory ve výdajích ukládají do spoření. Více spořit se chystá pětina (22 %) Čechů, naopak jen 6 % bude spořit méně.

„Protože situace na trhu práce ani v podnikatelském prostředí nyní není příliš předvídatelná, je rozhodnutí odkládat si na horší časy a nenadálé situace určitě správné. U nás v RSTS pozorujeme, že je stále populárním produktem stavebko, pravděpodobně právě pro svou stabilitu a jisté zhodnocení,“ dodává Lukáš Kopecký.

Témata:  Koronavirus COVID-19 rodinný rozpočet finance

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

DCC promění pohodlnou platbu v drahou chybu

Platíte v zahraničí kartou a v tu se objeví nabídka – česká, nebo evropská vlaječka? Při pohledu na bílý a červený pruh, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín, se ve vás vzedme hrdost a na terminálu neomylně volíte národní chloubu.  Při pohledu do internetového bankovnictví však následně zjišťujete, že jste za nákupy během dovolené zaplatili více, než jste plánovali.