Finanční trhy pracují rychle a efektivně, při čemž zohledňují široké spektrum informací. Takovými jsou i jednorázové události. Podívali jsme se proto na to, které akciové tituly by mohly nejvíce vytěžit z mistrovství světa ve fotbale, které začíná již tento čtvrtek v Rusku.
Když se blíže podíváme na oficiální partnery, sponzory a regionální podporovatele mistrovství, najdeme mezi nimi několik významných společností, které obchodují na světových burzách: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (ruská společnost těžící diamanty) či Rostelecom (ruská telekomunikační společnost).Spotřební značky
Podle našeho názoru mohou z těchto společností z mistrovství světa nejvíce vytěžit dvě firmy: Adidas a China Mengniu Dairy. Adidas je rychle rostoucí spotřební značkou, které fotbalové mistrovství může ještě více pomoci. Je však těžké odhadnout tuto pozitivní podporu předem. China Mengniu Dairy je o něco méně zřetelným případem. Společnost podepsala sponzorskou smlouvu v prosinci minulého roku a na základě ní bude na mistrovství podávat jogurtové nápoje, což podpoří velkou reklamní kampaní i doma v Číně.Čínský prezident Xi Jinping slíbil, že se země stane fotbalovou velmocí. Je to něco jako národní cíl, přestože se Čína na mistrovství nekvalifikovala. V Číně se očekává nárůst online reklamních výdajů o 835 milionů dolarů. Oproti ročnímu obratu v branži ve výši 80,4 mld. dolarů to sice není nějaká obrovská částka, přesto to pro online portály může představovat významnou podporu. Největším hráčem na čínském trhu PPC reklamy je spolu s jeho partnerskými sítěmi vyhledávač Baidu. Vítězem se však díky velkému podílu v mobilní online reklamě může stát společnost Tencent.
Sportovní sázky
Vedle online reklamy očekáváme, že mistrovství světa bude mít pozitivní vliv také na online sportovní sázení. Nejznámějšími v této oblasti jsou společnosti GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group a Betsson.Ostatní kategorie
Mezi favority, kteří by na první pohled mohli ze šampionátu těžit, a kteří mnohé napadnou jako první, jsou producenti piva. Ve skutečnosti je však tento vliv přeceňován. Turnaj je totiž příliš malý a trvá jen omezenou dobu. Neočekáváme tedy, že by samotné mistrovství mělo mít na pivaře nějaký relevantní dopad. Ani předchozí šampionáty citelné zvýšení poptávky po pivu nepřinesly. My v Saxo Bank budeme mistrovství světa ve fotbale a jeho dopad na akciové trhy pozorně sledovat a komentovat. Všechno začne již zítra úvodním zápasem mezi domácím Ruskem a Saúdskou Arábií.
Témata: finanční trhy, akcie, fotbal
Související
27. dubna 2024 1:24
4. října 2022 9:29
17. března 2020 17:54
17. srpna 2019 15:31
7. srpna 2019 13:06
28. června 2019 11:24