Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Které akcie by mohly vytěžit z fotbalového šampionátu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Finanční trhy pracují rychle a efektivně, při čemž zohledňují široké spektrum informací. Takovými jsou i jednorázové události. Podívali jsme se proto na to, které akciové tituly by mohly nejvíce vytěžit z mistrovství světa ve fotbale, které začíná již tento čtvrtek v Rusku.

Když se blíže podíváme na oficiální partnery, sponzory a regionální podporovatele mistrovství, najdeme mezi nimi několik významných společností, které obchodují na světových burzách: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (ruská společnost těžící diamanty) či Rostelecom (ruská telekomunikační společnost).Spotřební značky

Podle našeho názoru mohou z těchto společností z mistrovství světa nejvíce vytěžit dvě firmy: Adidas a China Mengniu Dairy. Adidas je rychle rostoucí spotřební značkou, které fotbalové mistrovství může ještě více pomoci. Je však těžké odhadnout tuto pozitivní podporu předem. China Mengniu Dairy je o něco méně zřetelným případem. Společnost podepsala sponzorskou smlouvu v prosinci minulého roku a na základě ní bude na mistrovství podávat jogurtové nápoje, což podpoří velkou reklamní kampaní i doma v Číně.Čínský prezident Xi Jinping slíbil, že se země stane fotbalovou velmocí. Je to něco jako národní cíl, přestože se Čína na mistrovství nekvalifikovala. V Číně se očekává nárůst online reklamních výdajů o 835 milionů dolarů. Oproti ročnímu obratu v branži ve výši 80,4 mld. dolarů to sice není nějaká obrovská částka, přesto to pro online portály může představovat významnou podporu. Největším hráčem na čínském trhu PPC reklamy je spolu s jeho partnerskými sítěmi vyhledávač Baidu. Vítězem se však díky velkému podílu v mobilní online reklamě může stát společnost Tencent.

Sportovní sázky

Vedle online reklamy očekáváme, že mistrovství světa bude mít pozitivní vliv také na online sportovní sázení. Nejznámějšími v této oblasti jsou společnosti GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group a Betsson.Ostatní kategorie

Mezi favority, kteří by na první pohled mohli ze šampionátu těžit, a kteří mnohé napadnou jako první, jsou producenti piva. Ve skutečnosti je však tento vliv přeceňován. Turnaj je totiž příliš malý a trvá jen omezenou dobu. Neočekáváme tedy, že by samotné mistrovství mělo mít na pivaře nějaký relevantní dopad. Ani předchozí šampionáty citelné zvýšení poptávky po pivu nepřinesly. My v Saxo Bank budeme mistrovství světa ve fotbale a jeho dopad na akciové trhy pozorně sledovat a komentovat. Všechno začne již zítra úvodním zápasem mezi domácím Ruskem a Saúdskou Arábií.

Témata:  finanční trhy akcie fotbal

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.