Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řetězec H&M testuje půjčování oděvů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) se rozhodl otestovat službu půjčování oblečení. Oděvní průmysl čelí totiž stále větší kritice kvůli plýtvání a znečišťování. Zájemci si tak mohou ve zrekonstruovaném obchodě v centru Stockholmu nově půjčit oblečení za 350 švédských korun (asi 850 Kč) týdně, upozornila agentura Bloomberg.

Společnost tak následuje konkurenční firmy Banana Republic a Urban Outfitters, které podobné služby začaly poskytovat v letošním roce, a snaží se napojit na trh, jehož hodnota loni dosáhla jedné miliardy eur (25,6 miliardy Kč).

Také internetové obchody, jako je Vinted a Hurr Collective, expandují v Evropě s nabídkou prodeje nebo pronájmu použitého oblečení.

Nabídka H&M je omezena na kolekci 50 kusů oděvů a využít ji mohou členové věrnostního programu firmy. H&M vyhodnotí program po třech měsících provozu a posoudí, zda ho dál rozšíří. Obchod, ve kterém je k dispozici půjčovna, nabídne také opravnu oděvů, kavárnu a kosmetický salon.

Šéf firemního rozvoje H&M Daniel Claesson věří, že o půjčovnu bude zájem. Analytik Credit Suisse Simon Irwin ale o plánu pochybuje a nevěří, že to bude fungovat jako podnikatelský model.

Oděvní průmysl je pod zvýšeným dohledem, protože podle Organizace spojených národů je zodpovědný až za deset procent emisí skleníkových plynů a spotřebuje více energie než letecká a lodní doprava dohromady. H&M chce do roku 2040 dosáhnout bodu, kdy budou její emise skleníkových plynů negativní, tedy že bude schopna učinit kroky, které její emise více než vykompenzují.

Témata:  H&M Oblečení

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy