Prodej aut se za leden a únor propadl o 19 procent

Prodej nových osobních aut v Česku za leden a únor klesl o 19 procent na 29.481 vozů. Ve druhém měsíci roku činil pokles 15,5 procenta. Nákupy firem tvořily 81 procent trhu, což je o čtyři procentní body více než loni. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.

Ilustrační fotografie
reklama

Nejvíce, celkem 10.578 automobilů, prodala Škoda Auto, následuje Volkswagen s 3130 vozy a Hyundai s prodejem 2599 aut. Na dalších místech jsou Mercedes-Benz a Ford. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia, Škoda Fabia a Hyundai i30.

Téměř 40 procent registrovaných aut byly vozy kategorie SUV. Z hlediska paliva bylo 63 procent automobilů na benzín a 30,8 procenta na naftu. Prodej elektromobilů se meziročně snížil o 41 procent na 349 vozů.

Prodej lehkých užitkových automobilů klesl o 3,5 procenta na 2480 vozů. První je značka Volkswagen s 313 registrovanými vozy, druhý skončil Fiat a třetí je Peugeot. Celkové registrace nákladních vozidel poklesly o devět procent na 1105 aut. První je DAF, následují Mercedes-Benz a Volvo.

Dařilo se naopak autobusům, jejichž prodej se zvýšil o 107 procent na 337 vozidel. První je domácí značka SOR se 148 registrovanými autobusy, následuje rovněž tuzemská Iveco Bus se 108 vozidly a třetí je Setra.

Prodej motocyklů se propadl o 17 procent na 1426 strojů. První je značka CF Moto, druhá skončila Honda a třetí je Yamaha.

Témata: auta | MoneyMAG.cz

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky