Společnost Kofola prožila mimořádně těžký víkend, kdy se spolu s obyvateli Moravy a dalšími firmami ocitla v boji s přírodní živlem. Divoké záplavy zasáhly nejen Krnov, ale i nové pivovarské provozy. Nyní čeká celý tým na vyhodnocení škod a další kroky k obnově postižených lokalit.
„Podnikli jsme maximální opatření k minimalizaci škod na všech lokacích, za což bych velmi rád poděkoval všem našim lidem! Přestože jsme byli dopředu dobře připraveni, v Krnově zasáhla více než stoletá voda, která silně zasáhla do životů našich zaměstnanců a pochopitelně se nevyhnula ani našemu výrobnímu závodu a skladům.
To, že jsou všichni - podle zpráv, které máme - v pořádku, je to nejcennější. Hladina vody v Krnově dosáhla vyšší hranice než v dramatickém roce 1997, kdy jsme se s tátou seděli na střeše výroby.
Voda se opět dostala do celého areálu, aktuálně ji odčerpáváme ze všech míst a zjišťujeme rozsah škod. Snažíme se spustit záložní elektrocentrálu, neboť město Krnov je stále bez proudu.
Zítra začneme s úklidem a budeme se soustředit na co nejrychlejší obnovení chodu závodu. Zkraje příštího týdne budeme mít jasnější představu, jak dlouho to bude trvat,“ říká Jannis Samaras, jeden ze zakladatelů Kofoly a generální ředitel celé skupiny.
Kofola situaci zvládá díky rozložené výrobní síti. Většina produktů bude nadále vyráběna v jiných závodech, jako je Mnichovo Hradiště a Rajecká Lesná na Slovensku, což umožní zachování plynulého provozu. Závody na stáčení minerálních vod, jako Ondrášovka, Korunní a Kláštorná Kalcia, naštěstí nebyly zasaženy.
Firma přislíbila, že aktuální stav závodů a rychlost jejich obnovy se ukáže v dalších dnech, s prioritou věnovanou péči o zaměstnance a postižené lokality. "Prosíme o trpělivost, veškeré úsilí věnujeme našim lidem a postiženým lokacím."
Témata: Kofola ČeskoSlovensko, Povodně