Coca-Cola je dlouhodobě nejprodávanější limonádou v Americe, ale její rival Pepsi nyní utrpěl hořkou porážku. Dr Pepper se nově vyhoupl na druhé místo v prodejích v USA. Tato limonáda, která dříve oslovovala jen malou skupinu věrných fanoušků, nyní dobývá trh a stává se globálním hitem.
Podle Beverage Digest se Dr Pepper v roce 2023 dostal na druhé místo v prodeji limonád v USA, když pokořil právě Pepsi. Coca-Cola zůstává na prvním místě s 19,2 % trhu. Dr Pepper a Pepsi nyní drží shodně 8,3 % trhu, přičemž další značky jako Sprite a Diet Coke se pohybují kolem 8 %.
Popularita pepřové limonády Dr Pepper, která se pyšní směsí třiadvaceti příchutí a nabízí pikantní alternativu k běžné kole, neustále roste. „Zatímco Dr Pepper nabírá na síle, Pepsi ztrácí. Teď se obě značky setkaly na stejné úrovni,“ uvedl Duane Stanford, redaktor Beverage Digest v rozhovoru pro CNN.
Společnost Dr Pepper, založená v roce 1885 v texaském městě Waco, existuje déle než Coca-Cola a Pepsi. Zatímco oba koloví giganti soupeřili během 20. století, Dr Pepper si získal malé, ale oddané množství příznivců na americkém jihu.
V 70. letech 20. století začal Dr Pepper pronikat na celoamerický trh a postupně si získával širší oblibu. Firma experimentuje s novými příchutěmi, například jahody se šlehačkou, které zaznamenaly výrazný úspěch, uvedl Timothy Cofer, generální ředitel Keurig Dr Pepper.
Značka také uvedla limitované edice příchutí, jako Dr Pepper Creamy Coconut, inspirovaný trendem z TikToku. Coca-Cola v únoru představila podobnou verzi Spiced. Propad Pepsi na třetí místo někteří experti přičítají tomu, že se příliš soustředila na jiné značky a řady s nulovým obsahem cukru.