Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČNB uložila pokutu půl milionu korun poskytovateli úvěrů Comfort Money

Česká národní banka
Česká národní banka
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Česká národní banka (ČNB) uložila pokutu půl milionu korun společnosti Comfort Money za chyby při poskytování spotřebitelských úvěrů.

Pochybení se firma podle pravomocného rozhodnutí ČNB dopustila v roce 2021 a první polovině roku 2022.

Společnost podle ČNB nezavedla účinná pravidla pro hodnověrné zjištění výdajů spotřebitelů při posuzování toho, zda jim může poskytnout spotřebitelský úvěr. Chyběla jí také pravidla pro nestranné a odborné ocenění předmětu, kterým spotřebitelé ručili za úvěry na bydlení.

Firma Comfort Money je od roku 2018 v rejstříku ČNB jako nebankovní poskytovatel spotřebitelských úvěrů. Pokutu jí ČNB udělila na základě prověřování smluv o poskytovaných úvěrech, které zahájila v polovině loňského roku. Centrální banka rozhodla o uložení pokuty ve spodní sazbě zákonného rozpětí, konstatovala přitom, že výše sankce nebude mít na firmu likvidační dopad.

ČNB letos uložila pokutu i dalšímu nebankovnímu poskytovateli úvěrů, společnosti Fair Credit Czech. Firma podle centrální banky v minulosti zanedbávala zkoumání finanční situace lidí, kterým půjčuje. ČNB ji za to pokutovala třemi miliony korun.

Témata:  Česká národní banka (ČNB)

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy