Rozdílní kvalita a složení výrobků? dTest spouští kampaň Stop dvojí kvalitě

Spotřebitelům vadí, že stejně vypadající výrobek koupený ve starých a nových členských státech Evropské unie má rozdílnou kvalitu a složení.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Chlapci zpackali obřízku a neskutečně trpí. Má dostat 31 milionů dolarů! - anotační obrázek
Chlapci zpackali obřízku a neskutečně trpí. Má dostat 31…

Spotřebitelská organizace dTest, která se testování kvality potravin a spotřebního zboží věnuje už 25 let, spustila s kampaní Stop dvojí kvalitě také webové stránky www.dvojikvalita.cz. Uživatelé na nich najdou výsledky srovnání kvality vybraných výrobků na českém a západoevropském trhu a vývoj v této oblasti. Mohou také posílat vlastní tipy na výrobky k otestování.

Už 25 let zveřejňuje časopis dTest nezávislé testy výrobků dostupných na českém trhu, v posledních dvou letech se zaměřil také na srovnání s výrobky z jiných evropských zemí kvůli podezření na dvojí kvalitu. „Naše testy ukázaly, že problematika dvojí kvality je realitou, ale není černobílá. V některých případech se kvalita zboží liší ve prospěch, jindy v neprospěch českých spotřebitelů,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest. Různé složení stejně vypadajících výrobků se týká některých potravin nebo drogistického zboží. Na webu www.dvojikvalita.cz najdou spotřebitelé vše na jednom místě – zdarma jsou tu zveřejněna zjištění dTestu odhalující dvojí i stejnou kvalitu. Návštěvníci na webu najdou i výsledky testů jiných subjektů, například Vysoké školy chemicko-technologické nebo slovinské spotřebitelské organizace. „Vyzýváme také české spotřebitele, aby nám posílali tipy na produkty, u nichž mají podezření na různé složení. Pomůže nám to při rozhodování, které výrobky poslat do laboratoře k důkladnému otestování,“ doplňuje Hoffmannová.

Spotřebitelská organizace dTest usiluje o to, aby výrobky se stejným obalem byly stejně kvalitní napříč Evropou. „Chceme dosáhnout zpřehlednění situace na trhu a toho, aby se spotřebitelé mohli lépe orientovat v nabídce zboží. V zájmu českých zákazníků požadujeme přijetí takových opatření, aby každý spotřebitel dokázal při běžném nákupu rozpoznat, že jde o výrobek v různých variantách, a určit, o jakou variantu se jedná,“ říká vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený a dodává: „Naši snahu mohou lidé podpořit přímo na webových stránkách www.dvojikvalita.cz nebo vyjádřením nesouhlasu s dvojí kvalitou použitím hashtagu #StopDvojiKvalite na sociálních sítích.“

Témata: dTest | potraviny | MoneyMAG.cz

Diskuze: Rozdílní kvalita a složení výrobků? dTest spouští kampaň Stop dvojí kvalitě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky