Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koupili jste pneumatiky na internetu? Poradíme, jak je úspěšně reklamovat

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Na internetu se prodá cca 35 % všech pneumatik v Česku a toto číslo rok od roku roste. Důvodem je nižší cena a široký výběr, velkou roli hrají i videorecenze nebo testy přeložené ze zahraničních zdrojů. I přes snahu o co nejpodrobnější informace však internetové obchody musí řešit také vrácené pneumatiky a reklamace.

„Pokud zákazník vrací pneumatiku bez udání důvodu v zákonné lhůtě, je za tím v 85 % fakt, že chybně vybral rozměr,“ komentuje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává: „Existují desítky tisíc kombinací rozměrů a indexů. I proto je důležité při výběru vycházet výhradně z údajů v technickém průkazu a z rozměru aktuálně používaném na vozidle.“.

O zbývajících 15 % vrácených pneumatik se dělí zpoždění dopravy a nejasnosti v objednávce (runflat x klasická pneu, symetrický x asymetrický dezén apod.). Pro jednoduchost jsme vytvořili přehled, s čím může zákazník počítat, pokud chce gumy z jakéhokoliv důvodu vrátit nebo reklamovat.

1. Mohu vrátit pneumatiky koupené na internetu bez udání důvodu? Ano. Minimální zákonná lhůta pro vrácení jakéhokoliv zboží na internetu je 14 dní, u seriózních e-shopů se často setkáte s lhůtou prodlouženou až na 30 dní. Pokud jste tedy například zaměnili rozměr, můžete pneumatiku vrátit a zažádat o výměnu zboží nebo vrácení peněz. To by mělo proběhnout nejpozději do 14 dnů od odeslání odstoupení. Vzhledem k tomu, že se nejedná o reklamaci jako takovou, dopravu zboží zpět k prodejci hradí zákazník.

2. Mohu reklamovat pneumatiky i později?Ano. Takovou situaci je možné vyřešit reklamací. „Nejčastějším důvodem reklamace jsou výrobní vady. K těm však dochází  pouze v mizivém procentu případů, náš e-shop jich registruje kolem 0,3 % z přijatých reklamací,“ dodává za Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Procento výrobních vad se samozřejmě snižuje i s kvalitou pneumatiky. Prémiových značek (Michelin, Continental, Bridgestone, Nokian apod.) se proto takové reklamace prakticky netýkají.

3.Jak tedy postupovat v případě reklamace?Pokud chcete poškozenou pneumatiku reklamovat, v první řadě kontaktujte prodejce na zákaznickou linku nebo reklamační oddělení. Tam vám sdělí co nejvhodnější postup a pomohou vám s vyplněním příslušného formuláře. V něm je třeba uvést značku vozu, pozici pneumatiky na autě nebo počet najetých kilometrů.

Důležité je, že v takovém případě platí náklady na dopravu prodejce. Pamatujte si však, že proplácí většinou nejlevnější variantu dopravy. Takže i kdyby vás obchod štval sebevíc, taxislužbu pro sadu pneumatik vám opravdu uhradit nemusí.

4. Je nezbytné pneumatiky zasílat pouze kurýrem nebo poštou? Ne. Pokud má e-shop kamennou pobočku nebo výdejní místo, je možné pneumatiky vrátit i tam. Ve výsledku si tak často ušetříte čas i námahu, pokud sídlí například blízko vašeho bydliště.

Obecně platí, že s reklamací byste neměli v žádném případě otálet. Jde totiž o lhůty, které má prodejce k jejímu vyřízení. Pokud tedy zboží nevracíte, ale reklamujete, má na posouzení vaší věci 30 dní. Což je u pneumatik poměrně dlouhá doba a opět – seriózní e-shopy se snaží tuto lhůtu zkrátit na minimum.

5. Reklamace je uznaná, co se bude dít dál?Standardně se nabízí několik možností. Pro pneumatiky jich však platí méně: Zákazník totiž může žádat výměnu za nové zboží, jeho opravu, odstoupení od smlouvy nebo slevu. Například oprava u pneumatiky však až na výjimky nedává smysl. Nejčastěji tedy volba leží mezi vrácením peněz nebo výběrem nových plášťů. Na vrácení peněz opět existuje zákonná lhůta, i tentokrát jde o 30 dní.

„Víme, že případná reklamace pneumatik je pro řidiče nepříjemná a může omezit provoz jeho auta. I proto se snažíme co nejvíce zkrátit celkovou 60denní lhůtu. Nyní jsme schopni standardně vyřizovat reklamace do 14 dnů od přijetí zboží k posouzení až po vrácení peněz,“ uzavírá za Pneumatiky.cz Schwangmaier.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy