Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kontrola Opencard se musí zaměřit i na Dopravní podnik hl. m. Prahy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Dopravní podnik hl. m. Prahy využívá kvůli elektronické tramvajence tzv. DOS (Dopravně odbavovací systém), který je součástí systému Opencard. Vzhledem k tomu, že existuje důvodné podezření na porušování licenčních smluv a autorského zákona nejen u Operátora OPENCARD,a.s., ale také u dopravního podniku, je nutné provést kontrolu užívání softwaru u obou subjektů. Informuje v tiskové zprávě EMONEY GROUP.

K incidentům, ze kterých bylo zřejmé, že Dopravní podnik hl. m. Prahy pravděpodobně nedodržuje licenční podmínky a autorský zákon, došlo již v minulosti. V současné době se v médiích objevily další informace potvrzující tento názor.

Nutnost dodržování podmínek užívání software vyplývá z autorského zákona a platných licenčních smluv. Společnost EMS proto včera vyzvala Dopravní podnik hl. m. Prahy k tomu, aby jí byl umožněn přístup do systému a poskytnuta součinnost pro provedení kontroly.

„Máme indicie, že k porušování licenčních smluv a autorského zákona došlo i v případě dopravního podniku. Konkrétní detaily zatím nebudeme uvádět, počkáme na výsledek kontroly. Pokusíme se nejprve zjištěná pochybení řešit přímo s dopravním podnikem,“ vysvětlil mluvčí EMS Martin Opatrný.

K porušování licenčních smluv Opencard historicky došlo nejen na straně Hlavního města Prahy, ale také Dopravního podniku hl. m. Prahy, nově pak pravděpodobně u společnosti Operátor OPENCARD, a.s.. Některá z těchto porušení jsou součástí nároků vymáhaných EMS prostřednictvím soudů.

Bez provedení řádné kontroly nelze vyloučit, že k něčemu podobnému opakovaně nedochází u zmíněných subjektů i nyní.

Témata:  opencard

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy