Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Facebook chrlí jednu novinku za druhou. Teď jde o naše soukromí

Facebook chrlí jednu novinku za druhou. Teď jde o naše soukromí

Foto: Pixmac

Zuckerbergova sociální síť ohlásila další změny. Facebook bude o nás vědět opět více, než bychom si možná přáli. A informace bude navíc předávat třetí straně.

Největší sociální síť světa se stále holedbá, jak jí jde o bezpečí uživatelů a jak chrání naše soukromí. Jenže opak je často pravdou. Nasvědčuje tomu i novinka, kterou si tahle americká firma přichystala.  

Firmám, které si na Facebooku objednají reklamu, nabídne naše data. A to nejen ta, která po sobě zanecháme na sociální síti. Předá jim i informace o tom, co jsem dělali na jiných webových stránkách! Pro firmy tak bude mnohem snazší cílit reklamu na základě toho, co vyhledáváme v internetových prohlížečích.  

Dosud Facebook přizpůsoboval reklamu na svých stránkách podle toho, co lidé 'lajkovali'. Pokud jste měli mezi oblíbenými stránkami například více automobilek, měli jste reklamy na Facebooku pevážně o autech a věcech s tím spojených.   

Teď bude reklama na největší sociální síti reflektovat i to, co budete hledat a číst mimo Facebook. Reklama se pak objeví na reklamních pozicích v sekci Novinky.   

Facebook však zároveň dá uživatelům možnost vyjádřit se, zda mu reklama vyhovuje. Přibude tlačítko 'Proč to vidím?', které bude součástí každé zobrazené reklamy. Pokud vám reklama bude překážet, můžete ji odstranit, informují tvnoviny.sk s odkazem na portál medialne.sk.  Nová funkce začne fungovat v průběhu následujících týdnů zatím jen v Americe, později by se měla objevit v ostatních zemích. Jde o další novinku, kterou v poslední době Facebook představil. Před časem například avizoval novou funkci, takzvané Tlačítko pro zvědavce.

Témata:  počítače Facebook

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

12. listopadu 2025 12:17

Tváří v tvář smrti, ale s nízkým platem. Pietní profese dál zaostávají za průměrem

Listopad bývá obdobím, kdy lidé častěji zavítají na hřbitovy a připomínají si své blízké. S tím se dostávají do popředí i profese spojené s pietními službami – květinářky, pracovníci pohřebních služeb či kameníci. Podle údajů portálu Platy.cz se jejich výdělky výrazně liší. Kameníci si měsíčně přijdou přibližně o 60 % více než květinářky, přesto se ani oni nedostanou nad celostátní průměr. Zatímco příjmy květinářek a pracovníků pohřebních služeb zůstávají znatelně pod ním, mzdy kameníků se k průměrné úrovni alespoň přibližují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy