K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Strany zaplatily před volbami do EP za reklamu 30,4 milionů korun

Politické strany využily ve svých kampaních před volbami do Evropského parlamentu reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 30,4 milionů korun. Inzerci v nejvyšší hodnotě umístilo politické hnutí ANO 2011. Údaje vyplývají z monitoringu společnosti Admosphere.

Diskuse: 0

Volby do Evropského parlamentu 2014
reklama
Poznáváte tuto malou cácorku? Vyrostla z ní úspěšná zpěvačka a herečka! - anotační obrázek
Poznáváte tuto malou cácorku? Vyrostla z ní úspěšná…

Dle monitoringu reklamy za období leden-duben letošního roku, bylo největším inzerentem z řad politických stran hnutí ANO 2011, které uveřejnilo reklamu na prostoru v celkové ceníkové hodnotě 13,1 milionů korun. Na druhém místě skončila Občanská demokratická strana s využitým inzertním prostorem 5,9 milionů korun a třetí místo patřilo České straně sociálně demokratické s prostorem v hodnotě 4,5 milionu korun.

Mezi politické inzerenty, kteří před volbami do Evropského parlamentu 2014 vystavili reklamu v hodnotě převyšující 1 milion korun, se dále zařadily: Komunistická strana Čech a Moravy (1,3 milionu korun), TOP 09 (rovněž 1,3 milionu korun) a Věci veřejné (1 milion korun).

Naopak reklamu v nejnižší hodnotě, jak ji zachytil monitoring společnosti Admosphere, umístila trojice: Strana pro otevřenou společnost, Nezávislí a Česká pirátská strana.

Pohled na celkovou hodnotu reklamního prostoru využitého pro kampaně před volbami do Evropského parlamentu nabízí též zajímavé srovnání se stejnými výsledky z posledních voleb parlamentních. V porovnání s nimi byl v kampaních pro evropské volby využit reklamní prostor v hodnotě až čtrnáctkrát nižší. Menší zájem o evropské volby dokládá i samotná volební účast z minulých let: v roce 2009 přišlo k volbám do Evropského parlamentu pouhých 28 % lidí, zatímco k loňským parlamentním volbám necelých 60 %.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 10 politických stran v období leden-duben 2014

1. ANO 2011 / 13 061 000 Kč
2. ODS / 5 907 000 Kč
3. ČSSD / 4 478 000 Kč
4. KSČM / 1 347 000 Kč
5. TOP 09 / 1 291 000 Kč
6. Věci veřejné / 1 034 000 Kč
7. KDU - ČSL / 806 000 Kč
8. Národní socialisté - LEV21 / 719 000 Kč
9. Strana svobodných občanů / 644 000 Kč
10. Strana zelených / 575 000 Kč

Témata: Eurovolby

Diskuze: Strany zaplatily před volbami do EP za reklamu 30,4 milionů korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky