E-shopy ke svým nákupům využívá v Čechách stále více lidí, minimálně jednou do roka takto nakoupí téměř 80 %. Která kritéria rozhodují o tom, že si produkt nebo službu pořídí v daném internetovém obchodě? Jedná se o celou řadu věcí, ale jako nedůležitější je z pohledu zákazníka důvěryhodnost.
Lidí, kteří nemají zkušenost s e-shopy, je stále méně. Jednou do roka nakoupí přes internetový obchod 79 % a 43 % i několikrát do měsíce. Jen v ČR mají k dispozici na 37 000 online obchodů. „Zákazníci chtějí rychle a levně nakoupit, ale zároveň i mít zaručeno, že jim objednané zboží dorazí včas a v pořádku. Proto je při rozhodování důvěryhodnost daného obchodu klíčovým faktorem. To potvrzuje i skutečnost, že 53 % dá při výběru e-shopu na doporučení známého,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz. „Spokojený zákazník je tou nejlepší reklamou, která zaručeně přivede další. Proto všem provozovatelům onlineových obchodů radím, aby se svými zákazníky komunikoval a poskytovali bezchybný servis,“ dodává.
Lidé nechtějí být při nákupech v e-shopech podvedeni, mají strach posílat své peníze, aniž by měli jistotu, že objednané zboží dostanou v pořádku. Dříve než provedou svoji objednávku v neznámém obchodě, přečtou si v 66 % reference ostatních. Zákazníci online obchodů také velmi často čtou obchodní podmínky, chtějí například vědět, jaká jsou pravidla při vrácení zboží nebo způsoby doručení. Orientaci mezi e-shopy usnadňují různá označení. Mezi ně patří například nezávislé hodnocení obchodů zákazníky, které zastřešuje největší tuzemský srovnávač zboží Heureka.cz. E-shopy, které splnily kritéria, se pak mohou pyšnit razítkem Ověřeno zákazníky.
Při nákupu zboží se lidé nejvíce bojí doručení poškozeného zboží, dále pak nedoručení v dané lhůtě nebo problémů s platbou online. „Provozovatelé by rozhodně tyto věci neměli podceňovat. Tím, že je konkurence velká, tak každá maličkost rozhoduje o tom, zda e-shop přežije nebo ne. Je několik věcí, kterými se důvěryhodné obchody vyznačují. Mezi ně patří jasně viditelný kontakt, jednoduchost obchodu a především dobrá komunikace,“ upozorňuje Miroslav Uďan.
Témata: e-shopy
Související
24. srpna 2024 3:07
16. května 2024 12:10
16. května 2024 10:28
11. dubna 2024 10:22
6. února 2024 10:00